O’qituvchi va abiturientlar uchun ona tili va adabiyot fanidan online test savollari 977 1234567891011121314151617181920 Ona tili va adabiyot fanidan online test savollari Attestatsiyaga tayyorlanish uchun online test savollari 110 ta test savollaridan iborat test banki. 20 ta test savoliga 20 daqiqa ajratilgan 1 / 20 Qaysi gapda hokim qismi ega vazifasida kelgan aniqlovchili so‘z birikmalari qatnashishi kuzatiladi? Har bir narsani tejash, bugungini erta uchun zaxiraga qo‘yish yaxshi fazilatdir. So‘z bilan ifodalangan ezgu fikr dunyoni harakatlantiruvchi kuchdir. Til do‘stlik va hamjihatlikni qaror toptirishning eng qulay vositasidir. So‘z yovuzlarni yakson etadi, qal’alarni yiqadi, u ko‘zga ko‘rinmas quroldir. 2 / 20 Vazifasi jihatdan bir turga mansub bo‘lgan ko‘makchi morfema ketma-ket qo‘shilgan so‘zni aniqlang. atama eslaganlik uyqusirab Varaqlash 3 / 20 Quyidagi juftliklar orasidan muqayyad qofiyaga misol bo‘la oladiganlarini belgilang. 1) ozgina – sozgina; 2) yurak – kerak; 3) sifotin – otin; 4) nihoyat – bag‘oyat; 5) obod – ozod. 1, 2, 5 2, 4, 5 2, 3 1, 2, 3 4 / 20 Qaysi javobdagi so‘zlar shakldoshiga ega? o‘rganmoq, osmoq asir, dars bo‘shamoq, bo‘lmoq adil, a’yon 5 / 20 Quyidagi gaplarning qaysi birida ham affiksatsiya, ham kompozitsiya usulida yasalgan sifatlar ishtirok etgan? Hulkarning och jigarrang yonoqlarida ajib bir qizillik o‘ynaydi. Milliy mafkuramizda milliylik umumbashariy g‘oyalar bilan uyg‘unlashib ketgan. Osmono‘par koshonalar, yangi libos kiygan cho‘l-u sahrolar tasviri qo‘shiq parvoziga esh bo‘ladi. Samig‘ aka elliklardan oshgan, tarvuzdek yum-yumaloq, hazilkash, shirinso‘z odam. 6 / 20 Odobli, bilimdon, aqlli, mehnatsevar va iymon-e’tiqodli farzand nafaqat ota-onaning, balki butun jamiyatning katta boyligidir. Ushbu gapdagi ot yasovchi qo‘shimchalar tarkibida nechta til oldi jarangli undosh ishtirok etgan? 6 ta 3 ta 2 ta 1 ta 7 / 20 Qaysi javobda “zupta” so‘zining ma’nodoshi berilgan? asil qattiq asl zudlik bilan 8 / 20 Qaysi gapda aniqlovchi vazifasidagi so‘z imlosida xatolik kuzatiladi? Bu dasxat juda chiroyli ekan, ko‘zingni quvontiradi. Sigir sog‘gan qiz nonushtaga hammadan keyin keldi. San’atkor tamoshabinlar olqishiga sazovor bo‘ldi. Navbatdagi muolija dushanbadan boshlanadi. 9 / 20 Quyida berilgan qaysi maqoldagi fe’lning asosi omonim emas? Oltin olma, olqish ol. To‘qayga o‘t tushsa, ho‘l-u quruq baravar yonadi. Yer to‘ydirar − o‘t kuydirar. Zar qadrini zargar bilar. 10 / 20 Qaysi javobda ilmiy uslubga oid gap berilgan? Yer shivirlaydi, yulduz jivirlaydi, bahordan darak keladi. Uchrashuv 15-may kuni soat 1500 da maktabning majlislar zalida boshlanadi. Kesim qaysi turkum so‘zlari bilan ifodalanishiga ko‘ra ikki xil: fe’l kesim, ot kesim bo‘ladi. -Ke, picha dam ol, qo‘zichog‘im, toza charchapsan. 11 / 20 Qadimiy kitoblarda rivoyat qilinishicha, dunyo ne’matlariga ahamiyat bermaydigan, o‘zini juda kamtar tutadigan buyuk islom olimlaridan biri faqat bir kishi o‘tishi mumkin bo‘lgan lor yo‘lakda shaharning o‘ziga bino qo‘ygan, haromdan hazar qilmaydigan katta boylaridan biri bilan to‘qnash kelibdi. Qorni kajavaday keladigan boy: -Men bir devonaga yo‘l berib chetga chiqmayman! - deb pishqiribdi. Haligi olim kishi yo‘l berar ekan, g‘oyat sokin ohangda debdi: -Men esa yo‘l beraman! Shunda boy: "Mendan hamma qo‘rqadi, bu ham qo‘rqqani uchun yo‘l berdi", - deb o‘ylab, gerdayib yo‘lakdan sekin o‘ta boshlabdi. Badqovoq boy yo‘lakdan o‘tib bo‘lgach, xokisor olim mayin jilmayib yo‘lida davom etibdi. Qissadan hissa shuki, kaltafahm, nodon odamlar bilan tenglashmoq ular bilan barobar bo‘lish kabidir. Shuning uchun ham inson bundan o‘zini tiymog‘i, asramog‘i lozim. - Men esa yo‘l beraman! Olim tilidan aytilgan mazkur gapning tag (yashirin) ma’nosini aniqlang. Men birinchi o‘taman. Devona sensan. Sen boy bo‘lganing uchun yo‘l beraman. Sendan qo‘rqaman. 12 / 20 Qaysi qatordagi so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? saramjon, taftish tadbiq, koreys iztirob, kariyes trest, kilovat 13 / 20 Qaysi javobda o‘zaro bir xil so‘z turkumiga mansub tub so‘zlar qatori berilgan? qahqaha, kelinchak, pirpirak changitish, oqarinqiramoq, qayg‘urmoq toliqmoq, oqarmoq, o‘zgarmoq toychoq, qo‘zichoq, bo‘taloq 14 / 20 Kundalik hayotda uchraydigan qallobliklar, firibgarliklar, aldovlar ortida o‘sha ishni o‘ziga ep ko‘rgan odamlarning pastkashligi bilan birga, ular gapiga laqqa tushgan go‘l kishilar fojiasi ham turibdi. Ushbu fikrlarni Abdulla Avloniyning qaysi hikoyasining mazmuniy xulosasi sifatida keltirish mumkin? “Xurus ila bo‘ri” “Yalg‘on do‘st” “Chin do‘st” “Janjalchilik zarari” 15 / 20 Yoqub bikin ko‘p yig‘idin qolmadi sensiz Nuri basarim, xoh inon, xoh inonma. Ushbu satrlarda qanday san’at turi qatnashgan? Talmeh irsoli masal ruju tajnis 16 / 20 Ijtimoiy tarmoqlarda mavzu bo‘yicha xabarlarni tarqatishda foydalaniladigan yorliq ma’nosini beruvchi so‘zni aniqlang. vebinar mem Akkaunt xeshteg 17 / 20 Chexovning “Garov” hikoyasida ziyofat qatnashchilari qanday mavzu ustida bahs qiladilar? rus va fransuz tillaridan qay biri jozibadorroqligi o‘lim va umrbod qamoq jazolari erkak va ayolning burch-majburiyatlari jamiyat uchun duel qanday foyda yoki zarar keltirishi 18 / 20 Qaysi gapda paronim bilan bog‘liq xatolik mavjud? Bu kasallikning davosini topish uchun olimlar astoydil izlanishmoqda. Xalqimiz uchun o‘sha davrlarda e’tiqod, islom kabi tushunchalar butunlay yot edi. Mevasini ko‘tarolmagan olma shohi qarsillab sinib tushdi. Yo‘l yoqasidagi azim yong‘oqlar, sizlar ham yaxshi qoling. 19 / 20 Qaysi javobda olmosh turkumiga oid o‘zaro ma’nodosh so‘zlar qatori berilgan? hech kim, har bir, ana shu beg‘ubor, sof, musaffo kimdir, birov, allakim picha, sal, ozgina 20 / 20 U shu yotganicha ertalab ham ko‘zini ochmadi. U yagona farzandidan umid uzolmay, uning baxtini ko‘rolmay armon bilan chodirda jon bergan edi olamdan o‘tsam, bolam o ‘z qo‘li bilan qabrga qo'yadi, deb umid qilardi. Bolasi qabrga yaqin kelmay, bo‘riga o‘xshab to‘qaydan xunuk qarab turardi. Quyosh qip-qizil cho‘g‘ bo‘lib botayotgan cho‘l oqshomida hijronzada, alamzada, farzand dog‘ida kuyib ado bo‘lgan onani tuproqqa qo‘yishdi. Ushbu parchada qaysi adabiy qahramonninj hayotdan ko‘z yumishi va dafn qilinishi tasvirlangan? Zebi xolaning Sharofat xolaning Umri xolaning Jannat xolaning Your score is 0%
Ona tili va adabiyot fanidan online test savollari
Attestatsiyaga tayyorlanish uchun online test savollari
110 ta test savollaridan iborat test banki.
20 ta test savoliga 20 daqiqa ajratilgan
1 / 20
Qaysi gapda hokim qismi ega vazifasida kelgan aniqlovchili so‘z birikmalari qatnashishi kuzatiladi?
2 / 20
Vazifasi jihatdan bir turga mansub bo‘lgan ko‘makchi morfema ketma-ket qo‘shilgan so‘zni aniqlang.
3 / 20
Quyidagi juftliklar orasidan muqayyad qofiyaga misol bo‘la oladiganlarini belgilang. 1) ozgina – sozgina; 2) yurak – kerak; 3) sifotin – otin; 4) nihoyat – bag‘oyat; 5) obod – ozod.
4 / 20
Qaysi javobdagi so‘zlar shakldoshiga ega?
5 / 20
Quyidagi gaplarning qaysi birida ham affiksatsiya, ham kompozitsiya usulida yasalgan sifatlar ishtirok etgan?
6 / 20
Odobli, bilimdon, aqlli, mehnatsevar va iymon-e’tiqodli farzand nafaqat ota-onaning, balki butun jamiyatning katta boyligidir. Ushbu gapdagi ot yasovchi qo‘shimchalar tarkibida nechta til oldi jarangli undosh ishtirok etgan?
7 / 20
Qaysi javobda “zupta” so‘zining ma’nodoshi berilgan?
8 / 20
Qaysi gapda aniqlovchi vazifasidagi so‘z imlosida xatolik kuzatiladi?
9 / 20
Quyida berilgan qaysi maqoldagi fe’lning asosi omonim emas?
10 / 20
Qaysi javobda ilmiy uslubga oid gap berilgan?
11 / 20
Qadimiy kitoblarda rivoyat qilinishicha, dunyo ne’matlariga ahamiyat bermaydigan, o‘zini juda kamtar tutadigan buyuk islom olimlaridan biri faqat bir kishi o‘tishi mumkin bo‘lgan lor yo‘lakda shaharning o‘ziga bino qo‘ygan, haromdan hazar qilmaydigan katta boylaridan biri bilan to‘qnash kelibdi. Qorni kajavaday keladigan boy: -Men bir devonaga yo‘l berib chetga chiqmayman! - deb pishqiribdi. Haligi olim kishi yo‘l berar ekan, g‘oyat sokin ohangda debdi: -Men esa yo‘l beraman! Shunda boy: "Mendan hamma qo‘rqadi, bu ham qo‘rqqani uchun yo‘l berdi", - deb o‘ylab, gerdayib yo‘lakdan sekin o‘ta boshlabdi. Badqovoq boy yo‘lakdan o‘tib bo‘lgach, xokisor olim mayin jilmayib yo‘lida davom etibdi. Qissadan hissa shuki, kaltafahm, nodon odamlar bilan tenglashmoq ular bilan barobar bo‘lish kabidir. Shuning uchun ham inson bundan o‘zini tiymog‘i, asramog‘i lozim. - Men esa yo‘l beraman! Olim tilidan aytilgan mazkur gapning tag (yashirin) ma’nosini aniqlang.
12 / 20
Qaysi qatordagi so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan?
13 / 20
Qaysi javobda o‘zaro bir xil so‘z turkumiga mansub tub so‘zlar qatori berilgan?
14 / 20
Kundalik hayotda uchraydigan qallobliklar, firibgarliklar, aldovlar ortida o‘sha ishni o‘ziga ep ko‘rgan odamlarning pastkashligi bilan birga, ular gapiga laqqa tushgan go‘l kishilar fojiasi ham turibdi. Ushbu fikrlarni Abdulla Avloniyning qaysi hikoyasining mazmuniy xulosasi sifatida keltirish mumkin?
15 / 20
Yoqub bikin ko‘p yig‘idin qolmadi sensiz Nuri basarim, xoh inon, xoh inonma. Ushbu satrlarda qanday san’at turi qatnashgan?
16 / 20
Ijtimoiy tarmoqlarda mavzu bo‘yicha xabarlarni tarqatishda foydalaniladigan yorliq ma’nosini beruvchi so‘zni aniqlang.
17 / 20
Chexovning “Garov” hikoyasida ziyofat qatnashchilari qanday mavzu ustida bahs qiladilar?
18 / 20
Qaysi gapda paronim bilan bog‘liq xatolik mavjud?
19 / 20
Qaysi javobda olmosh turkumiga oid o‘zaro ma’nodosh so‘zlar qatori berilgan?
20 / 20
U shu yotganicha ertalab ham ko‘zini ochmadi. U yagona farzandidan umid uzolmay, uning baxtini ko‘rolmay armon bilan chodirda jon bergan edi olamdan o‘tsam, bolam o ‘z qo‘li bilan qabrga qo'yadi, deb umid qilardi. Bolasi qabrga yaqin kelmay, bo‘riga o‘xshab to‘qaydan xunuk qarab turardi. Quyosh qip-qizil cho‘g‘ bo‘lib botayotgan cho‘l oqshomida hijronzada, alamzada, farzand dog‘ida kuyib ado bo‘lgan onani tuproqqa qo‘yishdi. Ushbu parchada qaysi adabiy qahramonninj hayotdan ko‘z yumishi va dafn qilinishi tasvirlangan?
Your score is
1
GULHAYO
Ona tili adabiyot
zo’r
Beruniy tumaniga MMTBga qarashli 52-umumiy õrta talim maktabi.
Test
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ
6 Comments
1
GULHAYO
Ona tili adabiyot
zo’r
Beruniy tumaniga MMTBga qarashli 52-umumiy õrta talim maktabi.
Test