O’qitish metodikasi
7 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi? “Inter”bu o‘zaro, “act”suhbat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”aloqa qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”harakat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”hamkorlik qilmoq 2 / 40 Butun kursning va bo‘limlarning tarkibi hamda ular orasidagi bog‘lanishlar ko‘rsatiladigan qism qanday qism hisoblanadi? Nazorat qismi Nazariy qism Ma’lumotlar qismi Kirish qismi 3 / 40 O‘qitishning interfaol uslublari bu…..? talaba (yoki o‘quvchi)larning dars davomida befarq bo‘lmaslikka, mustaqil fikrlash, ijod qilish va izlanishga majbur etilishi bilish va kommunikativ faoliyatini tashkil etishning maxsus shakli bo‘lib, unda ta’lim oluvchilar bilish jarayoniga jalb qilingan bo‘ladilar, ular biladigan va o‘ylayotgan narsalarni tushunish va fikrlash imkoniyatiga ega bo‘ladilar ta’minlanishi talaba (yoki o‘quvchi)larning o‘quv jarayonida fanga bo‘lgan qiziqishlarini doimiyligini pedagog va talaba (yoki o‘quvchi)larning hamkorlikdagi faoliyatini doimiy ravishda tashkil etilishlaridir 4 / 40 Test nima? Standart shakldagi topshiriqlar bo‘lib, aqliy taraqqiyot, qobiliyat, bilim va malakani aniqlash Shaxs ruhiyati va oldindan berilgan test me'yorlari bilan qiyosiy o‘rganish metodi Aniq sosiolistik tadqiqotlarda foydalaniladigan tarqatma material, savolnoma maqsadida o‘tkaziladigan sinovdir Talabalarga baho qo‘yish uchun, ularning bilimlarini tekshirish uchun tuziladigan topshiriq 5 / 40 O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlardan qaysi biri noto‘g’ri? Bir necha masalalarni yechib bo‘lgach (masalan, matematik masalalar) o‘qituvchi tomonidan berilgan mezonlar asosida har bir o‘quvchi tomonidan o‘z ishini baholash. Turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; guruhlarda o‘qituvchi tomonidan o‘quvchilarga vazifalarni, o‘rnini bo‘libbergan holda birgalikda ijodiy topshiriqni bajarish: guruh boshlig‘i, “bezatuvchi”, eksportkontrolyor va boshqalar; Birgalikda ishlashda ishtirokchilarning o‘zaro hamjihatligini ko‘zlagan topshiriqlar (masalan, Bir necha masalalarni yechib bo‘lgach (masalan, matematik masalalar) o‘qituvchi o‘zining nerv sistemasining xususiyatlarini aniqlashbo‘yicha tajribalar yoki chet tilida birbiridan intervyu olish); tomonidan berilgan mezonlar asosida har bir o‘quvchi tomonidan o‘z ishini baholash. 6 / 40 O‘qitishning kreativ texnologiyasi maqsadi bu insonda ijodkorlikni uyg‘otish va uning o‘zida bor bo‘lgan ijodiy imkoniyatni rivojlantirishdir o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi Bunda talaba bilimlarni o‘zining xususiy intellektual mahsulotini (kompyuter dasturlarini, ixtirolar, tadqiqotlar va b.) o‘qituvchi rahbarligida yaratish jarayonida oladi. texnologiyadir ishni yakunlab, himoyaga tavsiya qiladi 7 / 40 Dars samaradorligini oshirishda pedagogik texnologiyalarni qo‘llash masalalarini kimlar tadqiq etishgan? A.A.Abduqodirov, B.Sh.Radjabov U.N.Nishonaliyev, N.Saidahmedov, M.Ochilov va N.N.Azizxo‘jayeva V.M.Glushkov, A.P.Ershov va V.Q.Qobulov A.P.Ershov, A.A.Abduqodirov 8 / 40 Pedagogik dasturiy ta’minot vositalarga nimalar kiradi? Texnik, didaktik, dasturiy. O‘quv qo‘llanma, daftar yurutish. Texnik, daftar yuritish. O‘quv qo‘llanma, texnik, dasturiy. 9 / 40 E.S.Polat, A.A.Abduqodirov, M.M.Aripov, R.H.Hamdamov, A.G‘.Hayitov, A.Sattorovlar qanday ilmiy izlanishlar olib borgan? Informatika va axborot texnologiyalari bo‘yicha Pedagogik dasturiy vositalarni yaratish va ta’limda qo‘llash bo‘yicha O‘quvtarbiya jarayonida masofali ta’limni qo‘llash bo‘yicha Zamonaviy o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash bo‘yicha 10 / 40 Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan? Tasvirlarning rangi Dasturning ommaviyligi Obyektlarningko‘rinishi Ma’lumotlarning tuzilishi 11 / 40 O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar (o‘qituvchining o‘quvchilarga murojaati) . “Hamkorlikda ijod qiling” “Ko‘zguli topshiriqlar” “O‘zing uchun o‘zingni o‘zgartir” “O‘zingni angla, o‘zing bilib ol” 12 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati bolalarga yaqinlasha olish, ular bilan pedagogik nuqtai nazardan juda samarali o‘zaro munosabatlar o‘rnata bilish, pedagogik nazokatning mavjudligini bildiradi? Kelajakni ko‘ra bilish qobiliyati Nutq qobiliyati Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati 13 / 40 HTML bobi umumta’lim maktablarining Informatika fanidan qaysi sinfda o‘tiladi? 7sinf 10sinf 9sinf 8sinf 14 / 40 Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi? Talabaning biror bir mavzuni o‘rganish maqsadiga Talabaning fanni o‘rganish maqsadiga Pedagogning mashg'ulotda talabaga bilim berish maqsadiga Oydinlashtirilgan maqsadga 15 / 40 Ms Excel dasturi nechanchi sinf o‘rgatiladi? 59 sinf 57 sinf 810 sinf 79 sinf 16 / 40 Elektron qo‘llanmaning asosiy tarkibi nimalarni o‘z ichiga olish kerak? tayanch ma’ruza matni , ma’ruza matni, detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini ma’ruza matni , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish chuqurlashtirish tayanch ma’ruza matni , detallashtirilgan kurs tayanch ma’ruza matni , detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish 17 / 40 NamoWebEditor 5.5 muharririning Columns –bandining vazifasi.? ekran bo‘yiga nisbatan ustun balandligi. ustunlar soni. ekran eniga nisbatan ustunning eni (%). satrlar soni. 18 / 40 “Metod” so‘zi qaysi tildan olingan. Lotincha Grekcha Inglizcha Yunoncha 19 / 40 Bu qobiliyat o‘qituvchi shaxsiy sifatlarining butun bir yig`indisiga, chunonchi uning irodaviy sifatlariga dadilligi, chidamliligi va hokazolarga, shuningdek o‘quvchitalabalarga ta’lim hamda tarbiya berish mas’uliyatini his etishga o‘zining haq ekanligini ishonishga, bu ishonchni, o‘quvchitalabalarga yetkaza olish qobiliyatlarga ham bog`liq. Bu qaysi qobiliyatda namoyon bo‘ladi? Tashkilotchilik qobiliyati Nutq qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati 20 / 40 Kasb hunar kollejlarining o‘quv dasturda shaxsiy kompyuterlarning qaysi ta’minotini o‘rganish asos qilib olingan. Apparat ta’minoti Dasturiy ta’minoti Texnik ta’minoti Dasturiy ta’minoti Texnik ta’minoti 21 / 40 Psixofiziologik talablar nechta? 4 ta 5 ta 3 ta 2 ta 22 / 40 Eng katta tarmoq bu…? Global Mintaqaviy Lokal Google tarmog’i 23 / 40 Pedagog – olimlarning yillar davomida ta’lim tizimida qanday fikrlar ilgari surilgan? Nega o‘qitamiz? Qanaqa o‘qitamiz? Qanday o‘qitamiz? Nega o‘qitamiz? Nimani o‘qitamiz? Qanday o‘qitamiz? Nega o‘qitamiz? Nimani o‘qitamiz? Nimaga o‘qitamiz? Nega o‘qitamiz? Nima uchun o‘qitamiz? Qanday o‘qitamiz? 24 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. Eksperimental darslarni o‘tish O‘ylab top (evrika) darsi O‘quvchilarning topqirlik darajasi Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash 25 / 40 Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita? Test Amaliy nazora Yozma nazorat Savol javob 26 / 40 JPEG formatli tasvirda qancha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega? 16 razryadgacha 32 razryadgacha 24 razryadgacha 8 razryadgacha 27 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilishda topshiriq turlari nechta? 6 ta 5 ta 4 ta 7 ta 28 / 40 O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon? muommoli fikrlash texnalogik tanqidiy 29 / 40 “Inter'vyu”texnikasi qanday texnika? O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan olishni o‘rgatishga qaratilgan yakka, kichik guruh holda tahlil eta olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan Harakatlar ketma ketligini to‘g'ri tashkil etishga, xilma xil ma'lumotlardan kerakligini tanlab O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, keng doirada turli g'oyalarni bera olishi, ta'lim jarayonida 30 / 40 V.P. Bespalko, R.H.Jo‘rayev, J.G‘.Yo‘ldoshev pedagogik faoliyat nimalar qilishgan? Zamonaviy o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash bo‘yicha Informatika va axborot texnologiyalari bo‘yicha O‘quvtarbiya jarayonida masofali ta’limni qo‘llash bo‘yicha Pedagogik dasturiy vositalarni yaratish vata’limdaqo‘llashbo‘yicha 31 / 40 Qaysi qobiliyat o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi? Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati Kelajakni ko‘ra bilish qobiliyati Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati Nutq qobiliyati 32 / 40 O‘quv axboroti mazmuni –…..bu? fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. o‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. 33 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi? 34 68 17 66 34 / 40 A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan. Didaktik Psixofiziologik Kompyuterning didaktik vazifalari Texnik 35 / 40 Pedagogik ijodkorlik manbai – bu ... shaxs pedagogik tajribadir pedagogik mahoratdir iste'doddir 36 / 40 Intellektual tizimlar bu? bosma shaklda bayon etilgan asosiy tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video vaboshqalar) tuzilgan gipermatn. insonning mantiqiy fikrlash usulini qo‘llagan holda masalani yechadigan tizimlar. elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. 37 / 40 Pedagogik texnologiya usulining ilmiymetodik asoslari qaysilar. Bixevioristik ta'limot. Ta'limtarbiya qonuniyatlari. Pedagogik tizim nazariyasi, tizimli, texnologik yondashuv. Ishlab chiqarish texnologiyasi 38 / 40 O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiya…? O‘qitishning ko‘rgazmali texnologiyasi O‘qitishning ijodiy texnologiyasi O‘qitishning muommoli texnologiyasi O‘qitishning kreativ texnologiyasi 39 / 40 O‘quv jarayonini tashkil etishning an’anaviy sxemasi o‘quvchilarning fikrlash qobiliyatini etarli darajada rivojlantira olmaydi, ularning bilimga bo‘lgan ehtiyojlarini, fanga bo‘lgan qiziqishlarini qondira olmaydi, faol fikrlashni hamda bilishni e’tiqodga, e’tiqodni esa ongli ijtimoiy maqsadga muvofiq faoliyatga aylantirishni ta’minlay olmaydi… ushbu fikrlar qaysi didaktik olim tomonidan keltirilgan? A.S.Shavkatov M.N. Maxmutov R.N.Mirzayev T.I. Raxmatov 40 / 40 Dasturiy vositalarga misollar keltiring? Rasmlar, grafiklar, slaydlar, testlar. Rasmlar, grafiklar, kompyuter va uning qurulmalar. Umum tizimli vositalar, amaliy dasturlar, dasturlash tillari. Amaliy dasturlar, dasturlash tillari. Your score is 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi?
2 / 40
Butun kursning va bo‘limlarning tarkibi hamda ular orasidagi bog‘lanishlar ko‘rsatiladigan qism qanday qism hisoblanadi?
3 / 40
O‘qitishning interfaol uslublari bu…..? talaba (yoki o‘quvchi)larning dars davomida befarq bo‘lmaslikka, mustaqil fikrlash, ijod qilish va izlanishga majbur etilishi bilish va kommunikativ faoliyatini tashkil etishning maxsus shakli bo‘lib, unda ta’lim oluvchilar bilish jarayoniga jalb qilingan bo‘ladilar, ular biladigan va o‘ylayotgan narsalarni tushunish va fikrlash imkoniyatiga ega bo‘ladilar
4 / 40
Test nima? Standart shakldagi topshiriqlar bo‘lib, aqliy taraqqiyot, qobiliyat, bilim va malakani aniqlash
5 / 40
O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlardan qaysi biri noto‘g’ri? Bir necha masalalarni yechib bo‘lgach (masalan, matematik masalalar) o‘qituvchi tomonidan berilgan mezonlar asosida har bir o‘quvchi tomonidan o‘z ishini baholash. Turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; guruhlarda o‘qituvchi tomonidan o‘quvchilarga vazifalarni, o‘rnini bo‘libbergan holda birgalikda ijodiy topshiriqni bajarish: guruh boshlig‘i, “bezatuvchi”, eksportkontrolyor va boshqalar;
6 / 40
O‘qitishning kreativ texnologiyasi maqsadi bu insonda ijodkorlikni uyg‘otish va uning o‘zida bor bo‘lgan ijodiy imkoniyatni rivojlantirishdir o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi
7 / 40
Dars samaradorligini oshirishda pedagogik texnologiyalarni qo‘llash masalalarini kimlar tadqiq etishgan?
8 / 40
Pedagogik dasturiy ta’minot vositalarga nimalar kiradi?
9 / 40
E.S.Polat, A.A.Abduqodirov, M.M.Aripov, R.H.Hamdamov, A.G‘.Hayitov, A.Sattorovlar qanday ilmiy izlanishlar olib borgan?
10 / 40
Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan?
11 / 40
O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar (o‘qituvchining o‘quvchilarga murojaati) .
12 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati bolalarga yaqinlasha olish, ular bilan pedagogik nuqtai nazardan juda samarali o‘zaro munosabatlar o‘rnata bilish, pedagogik nazokatning mavjudligini bildiradi?
13 / 40
HTML bobi umumta’lim maktablarining Informatika fanidan qaysi sinfda o‘tiladi?
14 / 40
Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi?
15 / 40
Ms Excel dasturi nechanchi sinf o‘rgatiladi?
16 / 40
Elektron qo‘llanmaning asosiy tarkibi nimalarni o‘z ichiga olish kerak? tayanch ma’ruza matni , ma’ruza matni, detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini
17 / 40
NamoWebEditor 5.5 muharririning Columns –bandining vazifasi.?
18 / 40
“Metod” so‘zi qaysi tildan olingan.
19 / 40
Bu qobiliyat o‘qituvchi shaxsiy sifatlarining butun bir yig`indisiga, chunonchi uning irodaviy sifatlariga dadilligi, chidamliligi va hokazolarga, shuningdek o‘quvchitalabalarga ta’lim hamda tarbiya berish mas’uliyatini his etishga o‘zining haq ekanligini ishonishga, bu ishonchni, o‘quvchitalabalarga yetkaza olish qobiliyatlarga ham bog`liq. Bu qaysi qobiliyatda namoyon bo‘ladi?
20 / 40
Kasb hunar kollejlarining o‘quv dasturda shaxsiy kompyuterlarning qaysi ta’minotini o‘rganish asos qilib olingan.
21 / 40
Psixofiziologik talablar nechta?
22 / 40
Eng katta tarmoq bu…?
23 / 40
Pedagog – olimlarning yillar davomida ta’lim tizimida qanday fikrlar ilgari surilgan?
24 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
25 / 40
Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita?
26 / 40
JPEG formatli tasvirda qancha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega?
27 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilishda topshiriq turlari nechta?
28 / 40
O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon?
29 / 40
“Inter'vyu”texnikasi qanday texnika? O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan
30 / 40
V.P. Bespalko, R.H.Jo‘rayev, J.G‘.Yo‘ldoshev pedagogik faoliyat nimalar qilishgan?
31 / 40
Qaysi qobiliyat o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi?
32 / 40
O‘quv axboroti mazmuni –…..bu? fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi.
33 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi?
34 / 40
A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan.
35 / 40
Pedagogik ijodkorlik manbai – bu ...
36 / 40
Intellektual tizimlar bu?
37 / 40
Pedagogik texnologiya usulining ilmiymetodik asoslari qaysilar.
38 / 40
O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiya…?
39 / 40
O‘quv jarayonini tashkil etishning an’anaviy sxemasi o‘quvchilarning fikrlash qobiliyatini etarli darajada rivojlantira olmaydi, ularning bilimga bo‘lgan ehtiyojlarini, fanga bo‘lgan qiziqishlarini qondira olmaydi, faol fikrlashni hamda bilishni e’tiqodga, e’tiqodni esa ongli ijtimoiy maqsadga muvofiq faoliyatga aylantirishni ta’minlay olmaydi… ushbu fikrlar qaysi didaktik olim tomonidan keltirilgan?
40 / 40
Dasturiy vositalarga misollar keltiring?
Your score is
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ