O’qitish metodikasi
9 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 Muammoli vaziyatlarni vujudga keltirishning qanday turlari mavjud? Kutilmagan – hayratlantiruvchi vaziyat, nizo vaziyati, faraz vaziyati, inkor vaziyati, Muammoli vaziyatlarni vujudga keltirish turlari mavjud emas Kutilgan va kutilmagan Nizoli, faraz, inkor, kutilmagan nomuttanosiblik vaziyati, tanlash vaziyati, eksperiment vaziyati 2 / 40 Ya.Yu.Xibkin PDTni qanday atama bilan atagan? «amaliy dasturlar paketi (ADP)» «O‘quv pedagogik o‘qitishning pedagogik dasturlarini qo‘llashni amalga oshirish kerak» dasturlar (O‘PD), ... IHTA fanining har bir bobi uchun turli mashinalarga moslashgan «Uskunaviy pedagogik dasturlar (UPD)» 3 / 40 Kasb hunar kollejlarining o‘quv dasturda shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta’minotini o‘rganish asos qilib olingan. Ushbu fanni uzluksiz ta’lim tizimining bu bosqichiga kiritilishidan maqsad… ish jarayonida va xayotda axborot texnologiyalari yordamida ulardan foydalanish o‘quvchilarni axborotni izlab topish, tanlash barcha sohalarda tasvirlashga o‘rgatishdan iborat. 4 / 40 O‘quvchi asosiy faoliyatga tez va oson kirishishi uchun interfeysning qandayligi muhim ko‘rsatkich hisoblanadi? Oddiyligi Ishonchliligi Muhimligi Murakkabligi 5 / 40 Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi? ish faoliyati yuridik faoliyati jismoniy faoliyati shaxsiy faoliyati 6 / 40 Respublikamizda uzluksiz ta’lim tizimi necha bosqichda amalga oshiriladi? 10 7 8 9 7 / 40 Kimlarga pedagogik faoliyat bilan shug'ullanishga yo‘l qo‘yilmaydi? Pedagogik faoliyat bilan shug'ullanish sud xukmiga asosan man etilgan shaxslarga Oliy ma'lumotli bo‘lmagan shaxslarga Tegishli ma'lumotga ega bo‘lmagan shaxslarga O‘rta maxsus ma'lumotli shaxslarga 8 / 40 O‘quvchitalabaning xafa bo‘lganini yoki dars tayyorlamayotganligini ko‘zidan biladi, deydilar.Buni qaysi qobiliyat orqali bilish mumkin? Kuzatuvchilik qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Nutq qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati 9 / 40 …… etikada gumanizm, adolatlilik, vijdonlilik, halollik, yaxshilik qilish kabilar o‘qituvchilik faoliyati bilan bog`liq ravishda tahlil qilinadi. Pedagogik Psixologik Foydalanuvchi Shaxs 10 / 40 O‘quvchi shaxsiga yo‘naltirilgan ta’limda tavsiyalarning nechtasi muhim hisoblanadi: 3ta 9 ta 7 ta 5 ta 11 / 40 Elektron axborot ta’lim resurslarini yaratishda CPU ning o‘lchami qanday bo‘lishi kerak? 200 MHz 700 MHz 800 MHz 500 MHz 12 / 40 O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari:1.G‘oyaviy sohada. 2. Pedagogik kasb sohasida. 3. Ijtimoiy sohasida. 1.3 2 1.2 2.3 13 / 40 An’anaviy ta’lim texnologiyalariga asoslangan ma’ruza, seminar, sinov darslarini takomillashtirishda nimalarga e`tibir qaratish lozim? Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish va demokratlashtirish, hamkorlik hamkorlik pedagogikasiga amal qilish Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish va demokratlashtirish. pedagogikasiga amal qilish. 14 / 40 Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi? Nazorat qiluvchi dasturlar. Pedagogik dasturlar. O‘rgatuvchi dasturlar. Amaliy dasturlar. 15 / 40 O‘quvchi (talaba) dastur ishining bir bosqichida ikkinchisiga o‘tish uchun necha usuldan foydalanish mumkin? 3 xil 1 xil 4 xil 2 xil 16 / 40 “Informatika” fanidan topshiriqlarni bajarish va ularni tanlashning ba’zi jihatlari kimlar tomonidan o‘rganilgan? D.M.Sayfurov, X.X.Tojiboyeva, U.A.Qosimov .S.Gershunskiy, V.B.Popov, G.N.Aleksandrov M.X.Lufillayev, R.X.Ayupov, S.S.G‘ulomov A.A.Abduqodirov, A.Ya.Blox, A.G‘.Hayitov 17 / 40 Suhbat nechta maqsadlarda olib borilishi mumkin? 7 ta 10 ta 12 ta 9 ta 18 / 40 Akademik litseylar uchun pedagogik dasturiy ta’minotni yaratishning nechta turi mavjud? 5 ta. 6 ta. 3 ta. 7 ta. 19 / 40 Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi? “Inter”bu o‘zaro, “act”harakat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”suhbat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”aloqa qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”hamkorlik qilmoq 20 / 40 Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi? Oydinlashtirilgan maqsadga Talabaning biror bir mavzuni o‘rganish maqsadiga Pedagogning mashg'ulotda talabaga bilim berish maqsadiga Talabaning fanni o‘rganish maqsadiga 21 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 20092013 yillar 19972001 yillar 20012005 yillar 20052009yillar 22 / 40 V.P. Bespalko, R.H.Jo‘rayev, J.G‘.Yo‘ldoshev pedagogik faoliyat nimalar qilishgan? Informatika va axborot texnologiyalari bo‘yicha Zamonaviy o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash bo‘yicha Pedagogik dasturiy vositalarni yaratish vata’limdaqo‘llashbo‘yicha O‘quvtarbiya jarayonida masofali ta’limni qo‘llash bo‘yicha 23 / 40 HTML bobi umumta’lim maktablarining Informatika fanidan qaysi sinfda o‘tiladi? 10sinf 7sinf 9sinf 8sinf 24 / 40 Konferensiya darsining muvaffaqiyatli o‘tishi nimalarga bog’liq? bilim saviyasining yuqoriligiga sifatiga, tayyorgarlik darajasiga bog`liq tayyorgarlik darajasiga, xonaning qulay jihozlanganligiga o‘quvchilarning tayyorgarligiga 25 / 40 Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu? Hamkorlikda o`qitish Modellashtirish Amaliyot Tadqiqot modeli 26 / 40 “Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan usullari bilan tanishtiruvchi va shunga o‘rgatishga qaratilgan ko‘rsatishga, uni tashkil etishni o‘rgatishga qaratilgan O‘qituvchilarni auditoriyani boshqarishdagi usullari hamda talabalarni ish jarayonida boshqarish O‘qituvchilarni auditoriya diqqatini o‘ziga jalb etish, dars jarayonida hamkorlikda faoliyat 27 / 40 O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon? fikrlash tanqidiy texnalogik muommoli 28 / 40 Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi? 4 ta 5 ta 2 ta 7 ta 29 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar? O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlar O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar 30 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining nechanchi sinflarida o‘qitiladi. 78 sinf 510 sinf 67 sinf 59 sinf 31 / 40 Gipermedia bu ? Tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video va boshqalar) tuzilgan gipermatn. Elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, versiyasi taqdim etiladi. Haqiqiy obyektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. Bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushunturuvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron 32 / 40 Seminar darsining maqsadi nimalardan iborat? O‘quvchilarni adabiyotlardan, qo‘llanmalardan mustaqil konspekt olishga, o‘quv predmetini chuqurroq o‘rganish, egallagan bilimlarini umumlashtirishga o‘rgatishdan iborat. savollarni to‘g`ri hal qilishda ijodiy yondashishga harakat qiladi. Texnika vositalari yordamida dars o‘tish O‘quvchi o‘rgangan materiallarini xulosalash, texnika va turmushga bog`lash, muammoli Qo‘llanmalardan mustaqil konspekt olishga, o‘quv predmetini chuqurroq o‘rganish, egallagan bilimlarini umumlashtirishga o‘rgatishdan iborat. 33 / 40 Natija –…..bu? qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. o‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. talaba, o‘quvchi, tinglovchi. bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. 34 / 40 Test dasturlariga ta’rif bering? egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi yo‘naltiradi o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga avval o‘zlashtirilgan o‘quvmaterialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar 35 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash O‘ylab top (evrika) darsi Eksperimental darslarni o‘tish O‘quvchilarning topqirlik darajasi 36 / 40 O‘qitishning kreativ texnologiyasi maqsadi bu insonda ijodkorlikni uyg‘otish va uning o‘zida bor bo‘lgan ijodiy imkoniyatni rivojlantirishdir o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi ixtirolar, tadqiqotlar va b.) Bunda talaba bilimlarni o‘zining xususiy intellektual mahsulotini (kompyuter dasturlarini, o‘qituvchi rahbarligida yaratish jarayonida oladi. texnologiyadir ishni yakunlab, himoyaga tavsiya qiladi 37 / 40 Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi? Ma’lumotlarning tuzilishiga Foydalanuvchi oynasining qulayligiga Dasturning ommaviyligi Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi 38 / 40 Ta’lim texnologiyasi – ….. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. 39 / 40 Test vazifasining sifati bilan o‘quv jarayoni sifati orasidagi aloqa bog'lanish qanday? Bog'liq Uncha bog'liq emas Hech bir bog'liqligi yuk Yuqori darajada bog'liq 40 / 40 Texnik talablar nechta? 5 ta 6 ta 7ta 8 ta Your score is 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
Muammoli vaziyatlarni vujudga keltirishning qanday turlari mavjud? Kutilmagan – hayratlantiruvchi vaziyat, nizo vaziyati, faraz vaziyati, inkor vaziyati,
2 / 40
Ya.Yu.Xibkin PDTni qanday atama bilan atagan? «amaliy dasturlar paketi (ADP)»
3 / 40
Kasb hunar kollejlarining o‘quv dasturda shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta’minotini o‘rganish asos qilib olingan. Ushbu fanni uzluksiz ta’lim tizimining bu bosqichiga kiritilishidan maqsad…
4 / 40
O‘quvchi asosiy faoliyatga tez va oson kirishishi uchun interfeysning qandayligi muhim ko‘rsatkich hisoblanadi?
5 / 40
Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi?
6 / 40
Respublikamizda uzluksiz ta’lim tizimi necha bosqichda amalga oshiriladi?
7 / 40
Kimlarga pedagogik faoliyat bilan shug'ullanishga yo‘l qo‘yilmaydi?
8 / 40
O‘quvchitalabaning xafa bo‘lganini yoki dars tayyorlamayotganligini ko‘zidan biladi, deydilar.Buni qaysi qobiliyat orqali bilish mumkin?
9 / 40
…… etikada gumanizm, adolatlilik, vijdonlilik, halollik, yaxshilik qilish kabilar o‘qituvchilik faoliyati bilan bog`liq ravishda tahlil qilinadi.
10 / 40
O‘quvchi shaxsiga yo‘naltirilgan ta’limda tavsiyalarning nechtasi muhim hisoblanadi:
11 / 40
Elektron axborot ta’lim resurslarini yaratishda CPU ning o‘lchami qanday bo‘lishi kerak?
12 / 40
O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari:1.G‘oyaviy sohada. 2. Pedagogik kasb sohasida. 3. Ijtimoiy sohasida.
13 / 40
An’anaviy ta’lim texnologiyalariga asoslangan ma’ruza, seminar, sinov darslarini takomillashtirishda nimalarga e`tibir qaratish lozim? Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish va demokratlashtirish, hamkorlik
14 / 40
Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi?
15 / 40
O‘quvchi (talaba) dastur ishining bir bosqichida ikkinchisiga o‘tish uchun necha usuldan foydalanish mumkin?
16 / 40
“Informatika” fanidan topshiriqlarni bajarish va ularni tanlashning ba’zi jihatlari kimlar tomonidan o‘rganilgan?
17 / 40
Suhbat nechta maqsadlarda olib borilishi mumkin?
18 / 40
Akademik litseylar uchun pedagogik dasturiy ta’minotni yaratishning nechta turi mavjud?
19 / 40
Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi?
20 / 40
Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi?
21 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
22 / 40
V.P. Bespalko, R.H.Jo‘rayev, J.G‘.Yo‘ldoshev pedagogik faoliyat nimalar qilishgan?
23 / 40
HTML bobi umumta’lim maktablarining Informatika fanidan qaysi sinfda o‘tiladi?
24 / 40
Konferensiya darsining muvaffaqiyatli o‘tishi nimalarga bog’liq?
25 / 40
Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu?
26 / 40
“Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan
27 / 40
O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon?
28 / 40
Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi?
29 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar?
30 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining nechanchi sinflarida o‘qitiladi.
31 / 40
Gipermedia bu ? Tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video va boshqalar) tuzilgan gipermatn. Elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan,
32 / 40
Seminar darsining maqsadi nimalardan iborat? O‘quvchilarni adabiyotlardan, qo‘llanmalardan mustaqil konspekt olishga, o‘quv predmetini chuqurroq o‘rganish, egallagan bilimlarini umumlashtirishga o‘rgatishdan iborat.
33 / 40
Natija –…..bu?
34 / 40
Test dasturlariga ta’rif bering? egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi
35 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
36 / 40
O‘qitishning kreativ texnologiyasi maqsadi bu insonda ijodkorlikni uyg‘otish va uning o‘zida bor bo‘lgan ijodiy imkoniyatni rivojlantirishdir o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi
37 / 40
Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi?
38 / 40
Ta’lim texnologiyasi – ….. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari.
39 / 40
Test vazifasining sifati bilan o‘quv jarayoni sifati orasidagi aloqa bog'lanish qanday?
40 / 40
Texnik talablar nechta?
Your score is
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ