O’qitish metodikasi
0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi? 68 17 34 66 2 / 40 Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati – …. bu? o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi. nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir. qozona olishdir. birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini uyushtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi. o‘quvchitalabalarga bevosita emotsionalirodaviy ta’sir ko‘rsatish va shu asosda obro‘ 3 / 40 Informatikani o‘qitishda innovatsion texnologiyalar kursining asosiy maqsadi nimalardan iborat. bo‘lajak informatika o‘qituvchisida kasbiy tayyorgarlikni rivojlantirishni ta’minlash. informatikani o‘qitishda innovatsion texnologiyalar talabalarni o‘qituvchi innovatsion pedagogik faoliyati asoslari bilan tanishtirish. o‘quv fanining maqsadi va vazifalari o‘rganishdan iborat. 4 / 40 O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi qaysi metod afzalligi hisoblanadi? hamkorlik an’anaviy modellashtirilgan noan’anaviy 5 / 40 Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi? Ma’lumotlarning tuzilishiga Foydalanuvchi oynasining qulayligiga Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi Dasturning ommaviyligi 6 / 40 Ya.Yu.Xibkin PDTni qanday atama bilan atagan? «amaliy dasturlar paketi (ADP)» «Uskunaviy pedagogik dasturlar (UPD)» o‘qitishning pedagogik dasturlarini qo‘llashni amalga oshirish kerak» dasturlar (O‘PD), ... IHTA fanining har bir bobi uchun turli mashinalarga moslashgan «O‘quv pedagogik 7 / 40 An’anaviy (ta’lim jarayoni markazida o‘qituvchi bo‘lgan) metodlarning afzalliklari nimalardan iborat? Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali.O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi.Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali. qilinishi. O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi. O‘quvchilar passiv ishtirokchi bo‘lib qoladilar. 8 / 40 Intellektual tizimlar bu? insonning mantiqiy fikrlash usulini qo‘llagan holda masalani yechadigan tizimlar. bosma shaklda bayon etilgan asosiy tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video vaboshqalar) tuzilgan gipermatn. uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, 9 / 40 Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta? 5 3 6 4 10 / 40 O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon? fikrlash texnalogik muommoli tanqidiy 11 / 40 Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, vositalari. axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. 12 / 40 Ta’lim metodi nima? o‘qituvchi va o‘quvchilarning ma’lumot mazmuniga yo‘nalgan faoliyatini tartibga solish O‘qituvchi va o‘quvchi faoliyati yo‘lidir. O‘qituvchi metodi O‘quvchi faoliyati 13 / 40 Asosiy innovatsion usullar qaysilar? Aqliy hujum Debatlar, Rolli o‘yinlar Debatlar, Rolli o‘yinlar, Aqliy hujum Namoyish qilish, kichik guruhlarda bo‘lish 14 / 40 ……o‘qituvchi shaxsini, uning dunyo qarashini, e’tiqodini, ongi va xulqatvorini shakllantirishdek umumiy maqsadga bo‘ysungan sonsanoqsiz pedagogik masalalar yechish jarayonidir. Innovatsion pedagogik mahurat Pedagogik faoliyat Pedagogik ijodkorlik Innovatsion pedagogik faoliyat 15 / 40 Suhbat nechta maqsadlarda olib borilishi mumkin? 10 ta 7 ta 12 ta 9 ta 16 / 40 O‘quvchi shaxsiga yo‘naltirilgan ta’limda tavsiyalarning nechtasi muhim hisoblanadi: 3ta 5 ta 9 ta 7 ta 17 / 40 Elektron qo‘llanma yaratish necha qismdan iborat? 4 2 5 3 18 / 40 Virtual stentlar bu ? bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron versiyasi taqdim etiladi. haqiqiy obyektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn, illyustratsiya, tovush video va boshqalar) tuzilgan gipermatn. 19 / 40 Namo Webeditor dasturidagi Trendlines bandining vazifasi.? Bu bandda esa har bir ko‘rsatkichning foiz hisoboti namoyon qilish imkoniyati mavjud. sozlanadi. Ushbu bo‘limda o‘rnatilayotgan diagrammaning nomi tanlanadi. Bu bo‘limda esa diagramma va uning yordamchi qismlari joylashgan o‘rinlari tanlanadi va Bu bo‘limda yaratilayotgan diagrammaning ko‘rinishi ustida amallar bajariladi. 20 / 40 O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima? Maqsadi Faoliyati Fikirlashi O‘qitishning kreativ texnologiyasi 21 / 40 NamoWebEditor 5.5 muharririning rejimlari qaysilar.? 1.Edit rejimibu rejimda matnni hujjatga bevosita kiritish mumkin, uni tahrirlash mumkin, shuningdek, rasmlarni o‘rnatish, knopkalarni va boshqa ob’ektlarni o‘rnatish mumkin. Bu rejimda ishlaganda HTML tilini bilish zarur emas. 2. HTML rejimibu rejimda hujjatning HTML tilida ko‘rinishi tasvirlanadi, bunda HTML tilini bilgan holda hujjatni tahrirlash mumkin. 3. Ko‘rish rejimibu rejimda brauzer (Internet Explorer, Netscape) oynasida hujjatning qanaqa ko‘rinishdaligini kuzatish mumkin. 4. Hujjatning asosiy parametrlarini o‘rnatish. 1,2,3 1,4,2 2.4 2.3 22 / 40 Test vazifasining sifati bilan o‘quv jarayoni sifati orasidagi aloqa bog'lanish qanday? Hech bir bog'liqligi yuk Bog'liq Yuqori darajada bog'liq Uncha bog'liq emas 23 / 40 Ta’lim beruvchi ….bu? Bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. O‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. Qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. Talaba, o‘quvchi, tinglovchi 24 / 40 Do‘stonalik, foydalanuvchiga moslashishi, ekran shakllarini tashkil etish qaysi talablarga misol bo‘ladi? Tarmoq talablar Estetik talablar Ergonomik talablar Texnik talablar 25 / 40 Pedagogik faoliyat o‘z mohiyatiga ko‘ra qanday xarakterga ega. ijobiy ijodiy salbiy ilmiy 26 / 40 Ma’lumki, inson oldida biror ….. turgandagina ijodkorlikka ehtiyoj tug`iladi. sabab maqsad vazifa muammo 27 / 40 O‘rgatuvchi dasturlar qanday dastur? o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga yo‘naltiradi o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi egallangan bilim, malakava ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi 28 / 40 Gipermatn bu? elektron shaklda taqdim etilgan, hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn, illyustratsiya, tovush video va boshqalar) tuzilgan gipermatn. versiyasi taqdim etiladi. haqiqiy ob’yektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron 29 / 40 O‘qitish metodlarini pedagogik va psixologik tomondan rivojlantirishda taniqli xorijiy olimlardan kimlar hissa qo‘shgan? L.S.Vigotskiy va S.L.Rubinshteyn P.Ya.Galperin va N.F.Talizina Yu.K.Babanskiy, V.P.Bespalko, I.R.Visotskiy, M.Maxmutov, P.N.Pidkasistiy Yu.K.Babanskiy, V.P. Bespalko, I.R.Visotskiy 30 / 40 HTML bobi umumta’lim maktablarining Informatika fanidan qaysi sinfda o‘tiladi? 10sinf 7sinf 8sinf 9sinf 31 / 40 Texnik vositalarning asosiysi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javobni toping? kompyuter inson axborot dasturlash tillari 32 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati – birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini birlashtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi? Tashkilotchilik qobiliyati Nutq qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati 33 / 40 Motivastiyaning yuqori darajada bo‘lishi qaysi metodning afzallik tomoni hisoblanadi? an’anaviy noan’anaviy hamkorlik modellashtirilgan 34 / 40 Elektron ta’lim jarayonida ishtirok etuvchi muloqot vositalariga nimalar kiradi? Ishtirok etuvchilar, Elektron pochta, Kurs ishtirokchilariga yuboriladigan xabarlar, Tinglovchi Kurs ishtirokchilariga yuboriladigan xabarlar, Tinglovchi guruhiga yuboriladigan xabarlar Elektron axborot ta’lim resurslar guruhiga yuboriladigan xabarlar, Forum, Chat, E’lonlar taxtasi, Video konferensiyalar Forum, Chat, E’lonlar taxtasi, Video konferensiyalar 35 / 40 Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu? Hamkorlikda o`qitish Modellashtirish Tadqiqot modeli Amaliyot 36 / 40 Kim didaktikaning asosiy masalasi haqida “Bizning didaktikamizning alfa va omegasi o‘rgatuvchining kam o‘rgatish, o‘rganuvchining ko‘p o‘rganish yo‘lini qidirish va ochishdan iborat” degan edi? I.A.Karimov Ibn Sino Yan Amos Komenskiy Abu Rayhon Beruniy 37 / 40 Professiogramma quyidagilarni o‘z ichiga oladi: 1. O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari. 2. O‘qituvchining ruhiypedagogik tayyorgarligiga qo‘yiladigan talablar. 3. Maxsus tayyorgarlikning hajmi va mazmuni. 4. Ilmiy dunyoqarash va e’tiqod. 5. Ijtimoiy etikaxloqiy zaruriyatlarini chuqur tushunish. 6. Ijtimoiy va grajdanlik burchini anglash. 1,4,5 1,2,5, 1,2,3 1,5,6, 38 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati bolalarga yaqinlasha olish, ular bilan pedagogik nuqtai nazardan juda samarali o‘zaro munosabatlar o‘rnata bilish, pedagogik nazokatning mavjudligini bildiradi? Nutq qobiliyati Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati Kelajakni ko‘ra bilish qobiliyati Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati 39 / 40 Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi? Ma’lumotlarning tuzilishiga Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi O‘quv materialini o‘rganishning ko‘p variantliligi O‘quv materialini ajratib ko‘rsatish 40 / 40 Ta’limiy maqsad –….. talaba, o‘quvchi, tinglovchi. qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. o‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. Ваш результат: 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi?
2 / 40
Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati – …. bu? o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi. nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir.
3 / 40
Informatikani o‘qitishda innovatsion texnologiyalar kursining asosiy maqsadi nimalardan iborat.
4 / 40
O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi qaysi metod afzalligi hisoblanadi?
5 / 40
Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi?
6 / 40
Ya.Yu.Xibkin PDTni qanday atama bilan atagan? «amaliy dasturlar paketi (ADP)»
7 / 40
An’anaviy (ta’lim jarayoni markazida o‘qituvchi bo‘lgan) metodlarning afzalliklari nimalardan iborat? Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali.O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi.Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda
8 / 40
Intellektual tizimlar bu?
9 / 40
Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta?
10 / 40
O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon?
11 / 40
Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar,
12 / 40
Ta’lim metodi nima? o‘qituvchi va o‘quvchilarning ma’lumot mazmuniga yo‘nalgan faoliyatini tartibga solish
13 / 40
Asosiy innovatsion usullar qaysilar?
14 / 40
……o‘qituvchi shaxsini, uning dunyo qarashini, e’tiqodini, ongi va xulqatvorini shakllantirishdek umumiy maqsadga bo‘ysungan sonsanoqsiz pedagogik masalalar yechish jarayonidir.
15 / 40
Suhbat nechta maqsadlarda olib borilishi mumkin?
16 / 40
O‘quvchi shaxsiga yo‘naltirilgan ta’limda tavsiyalarning nechtasi muhim hisoblanadi:
17 / 40
Elektron qo‘llanma yaratish necha qismdan iborat?
18 / 40
Virtual stentlar bu ? bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron versiyasi taqdim etiladi. haqiqiy obyektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli.
19 / 40
Namo Webeditor dasturidagi Trendlines bandining vazifasi.? Bu bandda esa har bir ko‘rsatkichning foiz hisoboti namoyon qilish imkoniyati mavjud.
20 / 40
O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima?
21 / 40
NamoWebEditor 5.5 muharririning rejimlari qaysilar.? 1.Edit rejimibu rejimda matnni hujjatga bevosita kiritish mumkin, uni tahrirlash mumkin, shuningdek, rasmlarni o‘rnatish, knopkalarni va boshqa ob’ektlarni o‘rnatish mumkin. Bu rejimda ishlaganda HTML tilini bilish zarur emas. 2. HTML rejimibu rejimda hujjatning HTML tilida ko‘rinishi tasvirlanadi, bunda HTML tilini bilgan holda hujjatni tahrirlash mumkin. 3. Ko‘rish rejimibu rejimda brauzer (Internet Explorer, Netscape) oynasida hujjatning qanaqa ko‘rinishdaligini kuzatish mumkin. 4. Hujjatning asosiy parametrlarini o‘rnatish.
22 / 40
Test vazifasining sifati bilan o‘quv jarayoni sifati orasidagi aloqa bog'lanish qanday?
23 / 40
Ta’lim beruvchi ….bu?
24 / 40
Do‘stonalik, foydalanuvchiga moslashishi, ekran shakllarini tashkil etish qaysi talablarga misol bo‘ladi?
25 / 40
Pedagogik faoliyat o‘z mohiyatiga ko‘ra qanday xarakterga ega.
26 / 40
Ma’lumki, inson oldida biror ….. turgandagina ijodkorlikka ehtiyoj tug`iladi.
27 / 40
O‘rgatuvchi dasturlar qanday dastur? o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga
28 / 40
Gipermatn bu? elektron shaklda taqdim etilgan, hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn, illyustratsiya, tovush video va
29 / 40
O‘qitish metodlarini pedagogik va psixologik tomondan rivojlantirishda taniqli xorijiy olimlardan kimlar hissa qo‘shgan?
30 / 40
HTML bobi umumta’lim maktablarining Informatika fanidan qaysi sinfda o‘tiladi?
31 / 40
Texnik vositalarning asosiysi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javobni toping?
32 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati – birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini birlashtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi?
33 / 40
Motivastiyaning yuqori darajada bo‘lishi qaysi metodning afzallik tomoni hisoblanadi?
34 / 40
Elektron ta’lim jarayonida ishtirok etuvchi muloqot vositalariga nimalar kiradi? Ishtirok etuvchilar, Elektron pochta, Kurs ishtirokchilariga yuboriladigan xabarlar, Tinglovchi
35 / 40
Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu?
36 / 40
Kim didaktikaning asosiy masalasi haqida “Bizning didaktikamizning alfa va omegasi o‘rgatuvchining kam o‘rgatish, o‘rganuvchining ko‘p o‘rganish yo‘lini qidirish va ochishdan iborat” degan edi?
37 / 40
Professiogramma quyidagilarni o‘z ichiga oladi: 1. O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari. 2. O‘qituvchining ruhiypedagogik tayyorgarligiga qo‘yiladigan talablar. 3. Maxsus tayyorgarlikning hajmi va mazmuni. 4. Ilmiy dunyoqarash va e’tiqod. 5. Ijtimoiy etikaxloqiy zaruriyatlarini chuqur tushunish. 6. Ijtimoiy va grajdanlik burchini anglash.
38 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati bolalarga yaqinlasha olish, ular bilan pedagogik nuqtai nazardan juda samarali o‘zaro munosabatlar o‘rnata bilish, pedagogik nazokatning mavjudligini bildiradi?
39 / 40
Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi?
40 / 40
Ta’limiy maqsad –…..
Ваш результат:
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ