O’qitish metodikasi
11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 NamoWebEditor 5.5 muharririning rejimlari qaysilar.? 1.Edit rejimibu rejimda matnni hujjatga bevosita kiritish mumkin, uni tahrirlash mumkin, shuningdek, rasmlarni o‘rnatish, knopkalarni va boshqa ob’ektlarni o‘rnatish mumkin. Bu rejimda ishlaganda HTML tilini bilish zarur emas. 2. HTML rejimibu rejimda hujjatning HTML tilida ko‘rinishi tasvirlanadi, bunda HTML tilini bilgan holda hujjatni tahrirlash mumkin. 3. Ko‘rish rejimibu rejimda brauzer (Internet Explorer, Netscape) oynasida hujjatning qanaqa ko‘rinishdaligini kuzatish mumkin. 4. Hujjatning asosiy parametrlarini o‘rnatish. 1,2,3 1,4,2 2.3 2.4 2 / 40 “Metod” so‘zi qaysi tildan olingan. Yunoncha Inglizcha Grekcha Lotincha 3 / 40 O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar “Hamkorlikda ijod qiling” “O‘zing uchun o‘zingni o‘zgartir” “O‘zingni angla, o‘zing bilib ol” “Ko‘zguli topshiriqlar” 4 / 40 O‘quvchi asosiy faoliyatga tez va oson kirishishi uchun interfeysning qandayligi muhim ko‘rsatkich hisoblanadi? Ishonchliligi Murakkabligi Oddiyligi Muhimligi 5 / 40 ……o‘qituvchi shaxsini, uning dunyo qarashini, e’tiqodini, ongi va xulqatvorini shakllantirishdek umumiy maqsadga bo‘ysungan sonsanoqsiz pedagogik masalalar yechish jarayonidir. Innovatsion pedagogik mahurat Innovatsion pedagogik faoliyat Pedagogik ijodkorlik Pedagogik faoliyat 6 / 40 NamoWebEditor muharririda web sahifa yaratish bosqichlar? 1.O‘quv uslubiy majmuaga kerakli ma’lumotlarning barchasi web sahifa ko‘rinishda tayyorlab chiqish; 2.Freym yaratish, uni bo‘laklarga ajratish; 3.Dizaynishlabchiqishfreymlardaanimatsiyalartayyorlash; 4. Freymga kerakli komponentalarni joylashtirish; 5. Fayllarnitahrirlash; 2.4 2.3 1,2,3,4 0.4 7 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati o‘quvchitalabalarga bevosita emotsionalirodaviy ta’sir ko‘rsatish va shu asosda obro‘ qozona olishi asosida paydo bo‘ladi? Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati Nutq qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati 8 / 40 Elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darxol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn bu? Axborot Gipermatn Suniy intellekt Fayl 9 / 40 Kasb hunar kollejlarining o‘quv dasturda shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta’minotini o‘rganish asos qilib olingan. Ushbu fanni uzluksiz ta’lim tizimining bu bosqichiga kiritilishidan maqsad… tasvirlashga o‘rgatishdan iborat. o‘quvchilarni axborotni izlab topish, tanlash ish jarayonida va xayotda axborot texnologiyalari yordamida ulardan foydalanish barcha sohalarda 10 / 40 O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon? muommoli texnalogik tanqidiy fikrlash 11 / 40 “Tarmoqlar” metodiga to‘g'ri ta'rifni toping. O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, ta'lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan olishni o‘rgatishga qaratilgan o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni Harakatlar ketma ketligini to‘g'ri tashkil etishga, xilma xil ma'lumotlardan kerakligini tanlab 12 / 40 Muammoli o‘qitish texnologiyasiga kim asos solgan? Bespalko B.Blum Dj.Dyun Kratvol 13 / 40 Bilish va ijodiy faoliyatga nisbatan motivatsiya darajasini oshirishning samarali vositasi bu? mujassamlashtirilgan o‘qitish usuli hisoblanadi. muammoli o‘qitish usuli hisoblanadi. faol o‘qitish usuli hisoblanadi. o‘yinli o‘qitish usuli hisoblanandi. 14 / 40 Mashq qildirgichlar……….bu? avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar yo‘naltiradi egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi 15 / 40 Ta’lim oluvchi ….bu? O‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. Qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. Bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. Talaba, o‘quvchi, tinglovchi 16 / 40 Muammoli ta'lim qanday darajalarga bo‘linadi? Psixologik muammoli daraja, o‘qituvchi aktivo‘quvchilar passiv daraja, o‘qituvchi va o‘quvchilar hamkorlikda, o‘quvchilar aktiv Muammoli ta'lim darajalarga bo‘linmaydi Stixiyali, aktiv va passiv O‘qituvchi va o‘quvchilar aktiv darajasi, o‘qituvchi va o‘quvchilar passiv darajasi 17 / 40 Aniq ketmaketlikdagi yaxlit jarayon bo‘lib, u talaba (yoki o‘quvchining ehtiyojidan kelib chiqqan holda bir maqsadga yo‘naltirilgan, oldindan puxta loyihalashtirilgan va kafolatlangan natija berishga qaratilgan pedagogik jarayon nima deb ataladi? pedagogik vosita pedagogik texnologiya pedagogik ta’sir pedagogik ta’minot 18 / 40 Akademik litseylar uchun pedagogik dasturiy ta’minotni yaratishning nechta turi mavjud? 5 ta. 3 ta. 7 ta. 6 ta. 19 / 40 Tasvirlarning rangiga, ma’lumotlarning tuzilishiga, ob’yektlarning ko‘rinishiga, foydalanuvchi oynasining qulayligiga qo‘yiladigan talablar qaysi talab tarkibiga kiradi? Ilmiyuslubiy Didaktik Texnik Psixofiziologik 20 / 40 Elektron lug‘at bu.? Turli rusumdagi kompyuterlar, aloqa kanallari. Bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli electron versiyasi taqdim etiladi. An’anaviy “qog‘ozli” lug‘atga mos keluvchi elektron axborot manbai.Kompyuter versiyada so‘z yoki so‘zlar guruhiga maxsus ajratilgan ko‘rsatma bilan ishtilgan dasturdan chaqirishi mumkin. An’anaviy lug‘atlardan farqli ravishda electron lug‘at matn va grafikaviy tasvirlar bilan bir qatorda video va animatsion lavhalar, tovush, musiqa va boshqalar bilan birga media obyektlarning butun spektirlarini o‘zi chiga olishi mumkin. Haqiqiy ob’yektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. 21 / 40 Pedagogik ijodkorlik manbai – bu ... shaxs iste'doddir pedagogik mahoratdir pedagogik tajribadir 22 / 40 Elektron qo‘llanma yaratish necha qismdan iborat? 2 4 5 3 23 / 40 A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan. Didaktik Psixofiziologik Kompyuterning didaktik vazifalari Texnik 24 / 40 Pedagogik texnologiya usulining ilmiymetodik asoslari qaysilar. Bixevioristik ta'limot. Pedagogik tizim nazariyasi, tizimli, texnologik yondashuv. Ishlab chiqarish texnologiyasi Ta'limtarbiya qonuniyatlari. 25 / 40 O‘quv jarayonini tashkil etishning an’anaviy sxemasi o‘quvchilarning fikrlash qobiliyatini etarli darajada rivojlantira olmaydi, ularning bilimga bo‘lgan ehtiyojlarini, fanga bo‘lgan qiziqishlarini qondira olmaydi, faol fikrlashni hamda bilishni e’tiqodga, e’tiqodni esa ongli ijtimoiy maqsadga muvofiq faoliyatga aylantirishni ta’minlay olmaydi… ushbu fikrlar qaysi didaktik olim tomonidan keltirilgan? A.S.Shavkatov R.N.Mirzayev T.I. Raxmatov M.N. Maxmutov 26 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 19972001 yillar 20052009yillar 20092013 yillar 20012005 yillar 27 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash Eksperimental darslarni o‘tish O‘ylab top (evrika) darsi O‘quvchilarning topqirlik darajasi 28 / 40 Elektron qo‘llanma va uning har bir bo‘limidagi asosiy materialni berishdan oldin qaysi qismini ifodalash kerak? Nazariy qism Amaliy qism Asosiy material Kirish qismi 29 / 40 O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari ? “O‘zingni angla, o‘zing bilib ol” “Ko‘zguli topshiriqlar” “Hamkorlikda ijod qiling” “O‘zing uchun o‘zingni o‘zgartir” 30 / 40 Qanday ta’lim texnologiyasi bola shaxsini butun bir ta’lim tizimining markaziga qo‘yadi va unga tabiatan berilgan o‘z qobiliyatini ro‘yobga chiqarishi uchun har tomonlama qulay, xavfsiz, erkin shartsharoit yaratadi? An’anaviy ta’lim texnologiyasi Pedagogik ta’lim texnologiyasi Rivojlangan xorijiy davlatlar ta’lim texnologiyasi Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim texnologiyasi 31 / 40 O‘quvchitalabaning xafa bo‘lganini yoki dars tayyorlamayotganligini ko‘zidan biladi, deydilar.Buni qaysi qobiliyat orqali bilish mumkin? Obro‘ orttira olish qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Nutq qobiliyati 32 / 40 An’anaviy dars nimalarni o‘z ichiga oladi? muayyan muddatga mo‘ljallangan, ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan, ko‘p hollarda ta’lim jarayonining birdanbir metodi. mavzuga kirish, yoritish, mustahkamlash mavzuga kirish, yoritish, mustahkamlash va yakunlash bosqichlaridan iborat ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan. 33 / 40 Nutq qobiliyati – ….bu? Nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir. birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini uyushtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi. O‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila qozona olishdir. olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi. O‘quvchitalabalarga bevosita emotsionalirodaviy ta’sir ko‘rsatish va shu asosda obro‘ 34 / 40 Provayder so‘zining ma’nosi qanday? Ta’minlovchi Imkon beruvchi, Xizmatlar Imkon berish, ta’minlash Xizmat ko‘rsatish 35 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi? 34 66 68 17 36 / 40 Informatika bo‘yicha yangi milliy g‘oya nechanchi yili qayerda qabul qilingan? 1987 yil O‘zbekistonda 1999 yil Rossiyada 1897 yil AQSH da 1987 yil Fransiyada 37 / 40 O‘quvchilarning darslarda zerikishi bu ? ularning dangasaligidan emas, balki o‘qituvchining ularni o‘tilayotgan mavzuga qiziqtira ko‘p hollarda ularning yoshiga bog‘liq ekanligini unutmaslik lozim. ularning shaxsiy muammolari bo‘lishi mumkin. olmaganligidan kelib chiqishini unutmaslik lozim. mavzuni to‘liq o‘zlashtira olmasligi bo‘lishi mumkin. 38 / 40 Ya.Yu.Xibkin PDTni qanday atama bilan atagan? «amaliy dasturlar paketi (ADP)» «O‘quv pedagogik o‘qitishning pedagogik dasturlarini qo‘llashni amalga oshirish kerak» «Uskunaviy pedagogik dasturlar (UPD)» dasturlar (O‘PD), ... IHTA fanining har bir bobi uchun turli mashinalarga moslashgan 39 / 40 Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi? “Inter”bu o‘zaro, “act”hamkorlik qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”aloqa qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”suhbat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”harakat qilmoq 40 / 40 Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita? Amaliy nazora Savol javob Test Yozma nazorat Ваш результат: 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
NamoWebEditor 5.5 muharririning rejimlari qaysilar.? 1.Edit rejimibu rejimda matnni hujjatga bevosita kiritish mumkin, uni tahrirlash mumkin, shuningdek, rasmlarni o‘rnatish, knopkalarni va boshqa ob’ektlarni o‘rnatish mumkin. Bu rejimda ishlaganda HTML tilini bilish zarur emas. 2. HTML rejimibu rejimda hujjatning HTML tilida ko‘rinishi tasvirlanadi, bunda HTML tilini bilgan holda hujjatni tahrirlash mumkin. 3. Ko‘rish rejimibu rejimda brauzer (Internet Explorer, Netscape) oynasida hujjatning qanaqa ko‘rinishdaligini kuzatish mumkin. 4. Hujjatning asosiy parametrlarini o‘rnatish.
2 / 40
“Metod” so‘zi qaysi tildan olingan.
3 / 40
O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar
4 / 40
O‘quvchi asosiy faoliyatga tez va oson kirishishi uchun interfeysning qandayligi muhim ko‘rsatkich hisoblanadi?
5 / 40
……o‘qituvchi shaxsini, uning dunyo qarashini, e’tiqodini, ongi va xulqatvorini shakllantirishdek umumiy maqsadga bo‘ysungan sonsanoqsiz pedagogik masalalar yechish jarayonidir.
6 / 40
NamoWebEditor muharririda web sahifa yaratish bosqichlar? 1.O‘quv uslubiy majmuaga kerakli ma’lumotlarning barchasi web sahifa ko‘rinishda tayyorlab chiqish; 2.Freym yaratish, uni bo‘laklarga ajratish; 3.Dizaynishlabchiqishfreymlardaanimatsiyalartayyorlash; 4. Freymga kerakli komponentalarni joylashtirish; 5. Fayllarnitahrirlash;
7 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati o‘quvchitalabalarga bevosita emotsionalirodaviy ta’sir ko‘rsatish va shu asosda obro‘ qozona olishi asosida paydo bo‘ladi?
8 / 40
Elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darxol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn bu?
9 / 40
Kasb hunar kollejlarining o‘quv dasturda shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta’minotini o‘rganish asos qilib olingan. Ushbu fanni uzluksiz ta’lim tizimining bu bosqichiga kiritilishidan maqsad…
10 / 40
O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon bu qaysi jarayon?
11 / 40
“Tarmoqlar” metodiga to‘g'ri ta'rifni toping. O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, ta'lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan
12 / 40
Muammoli o‘qitish texnologiyasiga kim asos solgan?
13 / 40
Bilish va ijodiy faoliyatga nisbatan motivatsiya darajasini oshirishning samarali vositasi bu?
14 / 40
Mashq qildirgichlar……….bu? avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi
15 / 40
Ta’lim oluvchi ….bu?
16 / 40
Muammoli ta'lim qanday darajalarga bo‘linadi? Psixologik muammoli daraja, o‘qituvchi aktivo‘quvchilar passiv daraja, o‘qituvchi va
17 / 40
Aniq ketmaketlikdagi yaxlit jarayon bo‘lib, u talaba (yoki o‘quvchining ehtiyojidan kelib chiqqan holda bir maqsadga yo‘naltirilgan, oldindan puxta loyihalashtirilgan va kafolatlangan natija berishga qaratilgan pedagogik jarayon nima deb ataladi?
18 / 40
Akademik litseylar uchun pedagogik dasturiy ta’minotni yaratishning nechta turi mavjud?
19 / 40
Tasvirlarning rangiga, ma’lumotlarning tuzilishiga, ob’yektlarning ko‘rinishiga, foydalanuvchi oynasining qulayligiga qo‘yiladigan talablar qaysi talab tarkibiga kiradi?
20 / 40
Elektron lug‘at bu.?
21 / 40
Pedagogik ijodkorlik manbai – bu ...
22 / 40
Elektron qo‘llanma yaratish necha qismdan iborat?
23 / 40
A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan.
24 / 40
Pedagogik texnologiya usulining ilmiymetodik asoslari qaysilar.
25 / 40
O‘quv jarayonini tashkil etishning an’anaviy sxemasi o‘quvchilarning fikrlash qobiliyatini etarli darajada rivojlantira olmaydi, ularning bilimga bo‘lgan ehtiyojlarini, fanga bo‘lgan qiziqishlarini qondira olmaydi, faol fikrlashni hamda bilishni e’tiqodga, e’tiqodni esa ongli ijtimoiy maqsadga muvofiq faoliyatga aylantirishni ta’minlay olmaydi… ushbu fikrlar qaysi didaktik olim tomonidan keltirilgan?
26 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
27 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
28 / 40
Elektron qo‘llanma va uning har bir bo‘limidagi asosiy materialni berishdan oldin qaysi qismini ifodalash kerak?
29 / 40
O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari ?
30 / 40
Qanday ta’lim texnologiyasi bola shaxsini butun bir ta’lim tizimining markaziga qo‘yadi va unga tabiatan berilgan o‘z qobiliyatini ro‘yobga chiqarishi uchun har tomonlama qulay, xavfsiz, erkin shartsharoit yaratadi?
31 / 40
O‘quvchitalabaning xafa bo‘lganini yoki dars tayyorlamayotganligini ko‘zidan biladi, deydilar.Buni qaysi qobiliyat orqali bilish mumkin?
32 / 40
An’anaviy dars nimalarni o‘z ichiga oladi? muayyan muddatga mo‘ljallangan, ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan,
33 / 40
Nutq qobiliyati – ….bu? Nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir. birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini uyushtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi.
34 / 40
Provayder so‘zining ma’nosi qanday?
35 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi?
36 / 40
Informatika bo‘yicha yangi milliy g‘oya nechanchi yili qayerda qabul qilingan?
37 / 40
O‘quvchilarning darslarda zerikishi bu ? ularning dangasaligidan emas, balki o‘qituvchining ularni o‘tilayotgan mavzuga qiziqtira
38 / 40
Ya.Yu.Xibkin PDTni qanday atama bilan atagan? «amaliy dasturlar paketi (ADP)»
39 / 40
Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi?
40 / 40
Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita?
Ваш результат:
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ