O’qitish metodikasi
10 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 Dasturiy vositalarga misollar keltiring? Rasmlar, grafiklar, slaydlar, testlar. Amaliy dasturlar, dasturlash tillari. Umum tizimli vositalar, amaliy dasturlar, dasturlash tillari. Rasmlar, grafiklar, kompyuter va uning qurulmalar. 2 / 40 O‘quv kursining asosiy vazifalari nimalardan iborat. talabalarning pedagogika, psixologiya hamda informatika fanlaridan olgan bilimlarini tizimlashtirish, umumlashtirish va shu asosda ularni chuqurlashtirish. bo‘lajak informatika o‘qituvchisining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish variativ ta’lim informatika o‘qituvchisining innovatsion pedagogik faoliyati asosiy tushunchalari, tarkibi, mezonlarini bilishi. amaliyotiga moslashuvchanlikni kafolatlash. informatika darsining o‘quv maqsadlari va vazifalarini loyihalashtira olish. 3 / 40 A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan. Texnik Didaktik Kompyuterning didaktik vazifalari Psixofiziologik 4 / 40 Mashq qildirgichlar……….bu? avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi yo‘naltiradi o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar 5 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 19972001 yillar 20052009yillar 20012005 yillar 20092013 yillar 6 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 8sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi? 68 34 17 36 7 / 40 Texnik vositalarga nimalar kiradi? Kompyuter va uning qurulmalar, kompyuterning tashqi qurulmalari, axborotni qayta ishlovchi Rasmlar, grafiklar, kompyuter va uning qurulmalar. Umum tizimli vositalar, amaliy dasturlar, dasturlash tillari. texnik vositalar. Rasmlar, grafiklar, slaytlar, testlar. 8 / 40 An’anaviy ta’lim texnologiyalariga asoslangan ma’ruza, seminar, sinov darslarini takomillashtirishda nimalarga e`tibir qaratish lozim? Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish va demokratlashtirish, hamkorlik Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish hamkorlik pedagogikasiga amal qilish Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish va demokratlashtirish. pedagogikasiga amal qilish. 9 / 40 Pedagog olimlar tomonidan ta’lim jarayonida shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvning asoslangan pedagogik texnologiyalari ishlab chiqilgan bo‘lib, ular qaysilar ? 1.Hamkorlik texnologiyasi; 2. Adaptiv muloqot pedagogik texnologiyasi; 3. O‘yin texnologiyasi; 4.Rivojlangan o‘qitish texnologiyasi; 5.Muammoli o‘qitish texnologiyasi; 7.Differentsial o‘qitish; 8.Individual o‘qitish texnologiyasi. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 6, 7, 8 1, 3, 5,7 2, 3, 4, 5, 6, 7 10 / 40 Test dasturlariga ta’rif bering? egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar avval o‘zlashtirilgan o‘quvmaterialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga yo‘naltiradi 11 / 40 Ms Excel dasturi nechanchi sinf o‘rgatiladi? 59 sinf 810 sinf 79 sinf 57 sinf 12 / 40 Qaysi qobiliyat o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi? Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati Kelajakni ko‘ra bilish qobiliyati Nutq qobiliyati Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati 13 / 40 Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi? yuridik faoliyati jismoniy faoliyati shaxsiy faoliyati ish faoliyati 14 / 40 Rivojlantiruvchi ta’lim metodlari qaysilar? Informastion, reproduktiv Muammoli, qisman izlanishli axborot reproduktiv, aktiv, interaktiv. Qisman izlanishli axborot reproduktiv, aktiv Muammoli, qisman reproduktiv – muammoli 15 / 40 O‘qitishning interfaol uslublari bu…..? talaba (yoki o‘quvchi)larning dars davomida befarq bo‘lmaslikka, mustaqil fikrlash, ijod qilish va izlanishga majbur etilishi bilish va kommunikativ faoliyatini tashkil etishning maxsus shakli bo‘lib, unda ta’lim oluvchilar bilish jarayoniga jalb qilingan bo‘ladilar, ular biladigan va o‘ylayotgan narsalarni tushunish va fikrlash imkoniyatiga ega bo‘ladilar pedagog va talaba (yoki o‘quvchi)larning hamkorlikdagi faoliyatini doimiy ravishda tashkil etilishlaridir talaba (yoki o‘quvchi)larning o‘quv jarayonida fanga bo‘lgan qiziqishlarini doimiyligini ta’minlanishi 16 / 40 Tashkilotchilik qobiliyati …bu? o‘quvchitalabalar jamoasini uyushtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi. nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir. olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi. o‘quvchitalabalarga bevosita emotsionalirodaviy ta’sir ko‘rsatish va shu asosda obro‘ qozona olishdir. o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila 17 / 40 Ta’lim beruvchi ….bu? Qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. Bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. O‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. Talaba, o‘quvchi, tinglovchi 18 / 40 ARPANET bu nima…? Antivirus dasturlari Dasturlash nomi Opratsion sistema turi Tarmoqdagi kompyuterlarni ma’lumot almashishiga imkon berish 19 / 40 Gipermatn bu? elektron shaklda taqdim etilgan, hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn, illyustratsiya, tovush video va haqiqiy ob’yektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron versiyasi taqdim etiladi. boshqalar) tuzilgan gipermatn. 20 / 40 O‘quvchi (talaba) dastur ishining bir bosqichida ikkinchisiga o‘tish uchun necha usuldan foydalanish mumkin? 1 xil 3 xil 4 xil 2 xil 21 / 40 Aniq ketmaketlikdagi yaxlit jarayon bo‘lib, u talaba (yoki o‘quvchining ehtiyojidan kelib chiqqan holda bir maqsadga yo‘naltirilgan, oldindan puxta loyihalashtirilgan va kafolatlangan natija berishga qaratilgan pedagogik jarayon nima deb ataladi? pedagogik ta’sir pedagogik ta’minot pedagogik vosita pedagogik texnologiya 22 / 40 Bu qobiliyat o‘qituvchi shaxsiy sifatlarining butun bir yig`indisiga, chunonchi uning irodaviy sifatlariga dadilligi, chidamliligi va hokazolarga, shuningdek o‘quvchitalabalarga ta’lim hamda tarbiya berish mas’uliyatini his etishga o‘zining haq ekanligini ishonishga, bu ishonchni, o‘quvchitalabalarga yetkaza olish qobiliyatlarga ham bog`liq. Bu qaysi qobiliyatda namoyon bo‘ladi? Obro‘ orttira olish qobiliyati Nutq qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati 23 / 40 Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi? Talabaning biror bir mavzuni o‘rganish maqsadiga Oydinlashtirilgan maqsadga Pedagogning mashg'ulotda talabaga bilim berish maqsadiga Talabaning fanni o‘rganish maqsadiga 24 / 40 Elektron lug‘at bu.? An’anaviy “qog‘ozli” lug‘atga mos keluvchi elektron axborot manbai.Kompyuter versiyada so‘z yoki so‘zlar guruhiga maxsus ajratilgan ko‘rsatma bilan ishtilgan dasturdan chaqirishi mumkin. An’anaviy lug‘atlardan farqli ravishda electron lug‘at matn va grafikaviy tasvirlar bilan bir qatorda video va animatsion lavhalar, tovush, musiqa va boshqalar bilan birga media obyektlarning butun spektirlarini o‘zi chiga olishi mumkin. Haqiqiy ob’yektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. Turli rusumdagi kompyuterlar, aloqa kanallari. Bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli electron versiyasi taqdim etiladi. 25 / 40 Bugungi kunda ta’lim muassalarning o‘quvtarbiyaviy jarayoniga pedagogik texnologiyalarni joriy etishning asosiy sabablari nechta hisoblanadi? 3 ta 5 ta 6 ta 4 ta 26 / 40 An’anaviy dars nimalarni o‘z ichiga oladi? muayyan muddatga mo‘ljallangan, ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan, mavzuga kirish, yoritish, mustahkamlash ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan. mavzuga kirish, yoritish, mustahkamlash va yakunlash bosqichlaridan iborat ko‘p hollarda ta’lim jarayonining birdanbir metodi. 27 / 40 Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan? Tasvirlarning rangi Dasturning ommaviyligi Obyektlarningko‘rinishi Ma’lumotlarning tuzilishi 28 / 40 Kim “Harakatlanayotgan tramvayni ko‘rganimda mening hayolimga tramvay harakatini ifodalovchi differensial tenglama keladi va men bundan huzurlanaman” deb aytgan? N.M.Gyunter Gegel Yan Amos Komenskiy M.Lyuter 29 / 40 Ta’lim metodi nima? o‘qituvchi va o‘quvchilarning ma’lumot mazmuniga yo‘nalgan faoliyatini tartibga solish O‘quvchi faoliyati O‘qituvchi va o‘quvchi faoliyati O‘qituvchi metodi yo‘lidir. 30 / 40 O‘qitishning kreativ texnologiyasi…. bu? shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir. natijalar bo‘yicha konferentsiyalarda ishtirok qiladi, olingan asosiy xulosalarini jurnal sahifalarida chop ettiradi; o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz 31 / 40 Natija –…..bu? talaba, o‘quvchi, tinglovchi. qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. o‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. 32 / 40 O‘qituvchining nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati qaysi qobiliyat turi? Obro‘ orttira olish qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Nutq qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati 33 / 40 Kompyuter tarmoqlari nechaga bo‘linadi. 5 2 4 3 34 / 40 Intellektual tizimlar bu? bosma shaklda bayon etilgan asosiy tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video vaboshqalar) tuzilgan gipermatn. uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. insonning mantiqiy fikrlash usulini qo‘llagan holda masalani yechadigan tizimlar. elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, 35 / 40 Do‘stonalik, foydalanuvchiga moslashishi, ekran shakllarini tashkil etish qaysi talablarga misol bo‘ladi? Ergonomik talablar Estetik talablar Tarmoq talablar Texnik talablar 36 / 40 Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi? 8sinf 7sinf 10sinf 9sinf 37 / 40 Hamkorlikda o‘rganish modeli….? o‘quvchilarni mustaqil guruhlarda ishlashi evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutadigan metod. real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan o‘quvchilarni muayyan muammoni yechishga yo‘naltirilgan, mustaqil tadqiqot olib borishini qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod. ko‘zda tutuvchi metod. Bu modellar asosan o‘quvchi shaxsiga qaratilgan 38 / 40 Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi? Pedagogik dasturlar. Nazorat qiluvchi dasturlar. O‘rgatuvchi dasturlar. Amaliy dasturlar. 39 / 40 Elektron qo‘llanmaning har bir bo‘limi qaysi qismlardan iborat bo‘lishi kerak? Nazariy qism, amaliy qism, nazorat qismi, ma’lumotlar qismi Nazorat qismi, ma’lumotlar qismi Nazariy qism, amaliy qism, nazorat qismi Nazariy qism, amaliy qism 40 / 40 O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi qaysi metod afzalligi hisoblanadi? modellashtirilgan noan’anaviy an’anaviy hamkorlik Your score is 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
Dasturiy vositalarga misollar keltiring?
2 / 40
O‘quv kursining asosiy vazifalari nimalardan iborat. talabalarning pedagogika, psixologiya hamda informatika fanlaridan olgan bilimlarini tizimlashtirish, umumlashtirish va shu asosda ularni chuqurlashtirish. bo‘lajak informatika o‘qituvchisining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish variativ ta’lim
3 / 40
A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan.
4 / 40
Mashq qildirgichlar……….bu? avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi
5 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
6 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 8sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi?
7 / 40
Texnik vositalarga nimalar kiradi? Kompyuter va uning qurulmalar, kompyuterning tashqi qurulmalari, axborotni qayta ishlovchi
8 / 40
An’anaviy ta’lim texnologiyalariga asoslangan ma’ruza, seminar, sinov darslarini takomillashtirishda nimalarga e`tibir qaratish lozim? Pedagogik munosabatlarni insonparvarlashtirish va demokratlashtirish, hamkorlik
9 / 40
Pedagog olimlar tomonidan ta’lim jarayonida shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvning asoslangan pedagogik texnologiyalari ishlab chiqilgan bo‘lib, ular qaysilar ? 1.Hamkorlik texnologiyasi; 2. Adaptiv muloqot pedagogik texnologiyasi; 3. O‘yin texnologiyasi; 4.Rivojlangan o‘qitish texnologiyasi; 5.Muammoli o‘qitish texnologiyasi; 7.Differentsial o‘qitish; 8.Individual o‘qitish texnologiyasi.
10 / 40
Test dasturlariga ta’rif bering? egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi
11 / 40
Ms Excel dasturi nechanchi sinf o‘rgatiladi?
12 / 40
Qaysi qobiliyat o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi?
13 / 40
Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi?
14 / 40
Rivojlantiruvchi ta’lim metodlari qaysilar?
15 / 40
O‘qitishning interfaol uslublari bu…..? talaba (yoki o‘quvchi)larning dars davomida befarq bo‘lmaslikka, mustaqil fikrlash, ijod qilish va izlanishga majbur etilishi bilish va kommunikativ faoliyatini tashkil etishning maxsus shakli bo‘lib, unda ta’lim oluvchilar bilish jarayoniga jalb qilingan bo‘ladilar, ular biladigan va o‘ylayotgan narsalarni tushunish va fikrlash imkoniyatiga ega bo‘ladilar
16 / 40
Tashkilotchilik qobiliyati …bu? o‘quvchitalabalar jamoasini uyushtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi. nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir.
17 / 40
Ta’lim beruvchi ….bu?
18 / 40
ARPANET bu nima…?
19 / 40
Gipermatn bu? elektron shaklda taqdim etilgan, hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn, illyustratsiya, tovush video va
20 / 40
O‘quvchi (talaba) dastur ishining bir bosqichida ikkinchisiga o‘tish uchun necha usuldan foydalanish mumkin?
21 / 40
Aniq ketmaketlikdagi yaxlit jarayon bo‘lib, u talaba (yoki o‘quvchining ehtiyojidan kelib chiqqan holda bir maqsadga yo‘naltirilgan, oldindan puxta loyihalashtirilgan va kafolatlangan natija berishga qaratilgan pedagogik jarayon nima deb ataladi?
22 / 40
Bu qobiliyat o‘qituvchi shaxsiy sifatlarining butun bir yig`indisiga, chunonchi uning irodaviy sifatlariga dadilligi, chidamliligi va hokazolarga, shuningdek o‘quvchitalabalarga ta’lim hamda tarbiya berish mas’uliyatini his etishga o‘zining haq ekanligini ishonishga, bu ishonchni, o‘quvchitalabalarga yetkaza olish qobiliyatlarga ham bog`liq. Bu qaysi qobiliyatda namoyon bo‘ladi?
23 / 40
Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi?
24 / 40
Elektron lug‘at bu.?
25 / 40
Bugungi kunda ta’lim muassalarning o‘quvtarbiyaviy jarayoniga pedagogik texnologiyalarni joriy etishning asosiy sabablari nechta hisoblanadi?
26 / 40
An’anaviy dars nimalarni o‘z ichiga oladi? muayyan muddatga mo‘ljallangan, ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan,
27 / 40
Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan?
28 / 40
Kim “Harakatlanayotgan tramvayni ko‘rganimda mening hayolimga tramvay harakatini ifodalovchi differensial tenglama keladi va men bundan huzurlanaman” deb aytgan?
29 / 40
Ta’lim metodi nima? o‘qituvchi va o‘quvchilarning ma’lumot mazmuniga yo‘nalgan faoliyatini tartibga solish
30 / 40
O‘qitishning kreativ texnologiyasi…. bu?
31 / 40
Natija –…..bu?
32 / 40
O‘qituvchining nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati qaysi qobiliyat turi?
33 / 40
Kompyuter tarmoqlari nechaga bo‘linadi.
34 / 40
Intellektual tizimlar bu?
35 / 40
Do‘stonalik, foydalanuvchiga moslashishi, ekran shakllarini tashkil etish qaysi talablarga misol bo‘ladi?
36 / 40
Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi?
37 / 40
Hamkorlikda o‘rganish modeli….? o‘quvchilarni mustaqil guruhlarda ishlashi evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutadigan metod. real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan
38 / 40
Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi?
39 / 40
Elektron qo‘llanmaning har bir bo‘limi qaysi qismlardan iborat bo‘lishi kerak?
40 / 40
O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi qaysi metod afzalligi hisoblanadi?
Your score is
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ