O’qitish metodikasi
11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar “O‘zing uchun o‘zingni o‘zgartir” “Ko‘zguli topshiriqlar” “Hamkorlikda ijod qiling” “O‘zingni angla, o‘zing bilib ol” 2 / 40 O‘quvchi (talaba) dastur ishining bir bosqichida ikkinchisiga o‘tish uchun necha usuldan foydalanish mumkin? 4 xil 2 xil 1 xil 3 xil 3 / 40 O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi qaysi metod afzalligi hisoblanadi? hamkorlik an’anaviy modellashtirilgan noan’anaviy 4 / 40 Namo Webeditor dasturidagi Trendlines bandining vazifasi.? Bu bandda esa har bir ko‘rsatkichning foiz hisoboti namoyon qilish imkoniyati mavjud. Ushbu bo‘limda o‘rnatilayotgan diagrammaning nomi tanlanadi. Bu bo‘limda yaratilayotgan diagrammaning ko‘rinishi ustida amallar bajariladi. Bu bo‘limda esa diagramma va uning yordamchi qismlari joylashgan o‘rinlari tanlanadi va sozlanadi. 5 / 40 Shaxsga yo‘naltirilgan darsning asosiy maqsadi? bilim olish faolligini namoyon qilish uchun sharoit yaratish. o‘quvchilar darsda o‘z fikrini bildirishi darsga o‘quvchi shaxsini jalb qila olish. o‘quvchilarga darslik mazmunini yetkazib bera olish. 6 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. Eksperimental darslarni o‘tish O‘ylab top (evrika) darsi O‘quvchilarning topqirlik darajasi Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash 7 / 40 Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi? ish faoliyati yuridik faoliyati jismoniy faoliyati shaxsiy faoliyati 8 / 40 Interfeysning qanday holdagi ko‘rinishida o‘quvchi ko‘rsatilgan variantlardan birini tanlashi qulay kechadi. Gipermatnli Sichqoncha Piktogramma Prosedura 9 / 40 “Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan O‘qituvchilarni auditoriyani boshqarishdagi usullari hamda talabalarni ish jarayonida boshqarish O‘qituvchilarni auditoriya diqqatini o‘ziga jalb etish, dars jarayonida hamkorlikda faoliyat usullari bilan tanishtiruvchi va shunga o‘rgatishga qaratilgan ko‘rsatishga, uni tashkil etishni o‘rgatishga qaratilgan 10 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar? O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlar O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari 11 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilishda topshiriq turlari nechta? 5 ta 4 ta 6 ta 7 ta 12 / 40 Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi? Ma’lumotlarning tuzilishiga O‘quv materialini o‘rganishning ko‘p variantliligi Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi O‘quv materialini ajratib ko‘rsatish 13 / 40 Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi? 10sinf 8sinf 7sinf 9sinf 14 / 40 Professiogramma quyidagilarni o‘z ichiga oladi: 1. O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari. 2. O‘qituvchining ruhiypedagogik tayyorgarligiga qo‘yiladigan talablar. 3. Maxsus tayyorgarlikning hajmi va mazmuni. 4. Ilmiy dunyoqarash va e’tiqod. 5. Ijtimoiy etikaxloqiy zaruriyatlarini chuqur tushunish. 6. Ijtimoiy va grajdanlik burchini anglash. 1,2,3 1,4,5 1,2,5, 1,5,6, 15 / 40 O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari ? “Ko‘zguli topshiriqlar” “O‘zing uchun o‘zingni o‘zgartir” “O‘zingni angla, o‘zing bilib ol” “Hamkorlikda ijod qiling” 16 / 40 A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan. Psixofiziologik Kompyuterning didaktik vazifalari Texnik Didaktik 17 / 40 Texnik vositalarning asosiysi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javobni toping? inson dasturlash tillari axborot kompyuter 18 / 40 An’anaviy ta’lim ko‘rsatmasi keltirilgan javob qaysilar? Dastur asosida o‘rganish materialni yodlash mustaqil ishlashga tayyorlash Aniq, so‘zsiz bajaruvchi shaxsni tayyorlash Fan mazmunini o‘zi tushunib etishi 19 / 40 NamoWebEditor 5.5 muharririning Rows –bandining vazifasi.? ekran eniga nisbatan ustunning eni (%). ustunlar soni. ekran bo‘yigan isbatan ustun balandligi. satrlar soni. 20 / 40 An’anaviy dars nimalarni o‘z ichiga oladi? muayyan muddatga mo‘ljallangan, ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan, mavzuga kirish, yoritish, mustahkamlash ko‘p hollarda ta’lim jarayonining birdanbir metodi. ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan. mavzuga kirish, yoritish, mustahkamlash va yakunlash bosqichlaridan iborat 21 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 20012005 yillar 20092013 yillar 20052009yillar 19972001 yillar 22 / 40 Respublikamizda uzluksiz ta’lim tizimi necha bosqichda amalga oshiriladi? 7 10 9 8 23 / 40 “Tarmoqlar” metodiga to‘g'ri ta'rifni toping. O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, ta'lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan Harakatlar ketma ketligini to‘g'ri tashkil etishga, xilma xil ma'lumotlardan kerakligini tanlab olishni o‘rgatishga qaratilgan o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni 24 / 40 Didaktik talablar necha turga bo‘linadi? 5 ta 2 ta 4 ta 3 ta 25 / 40 Kim didaktikaning asosiy masalasi haqida “Bizning didaktikamizning alfa va omegasi o‘rgatuvchining kam o‘rgatish, o‘rganuvchining ko‘p o‘rganish yo‘lini qidirish va ochishdan iborat” degan edi? Abu Rayhon Beruniy Ibn Sino I.A.Karimov Yan Amos Komenskiy 26 / 40 Elektron ta’lim jarayonida ishtirok etuvchi muloqot vositalariga nimalar kiradi? Ishtirok etuvchilar, Elektron pochta, Kurs ishtirokchilariga yuboriladigan xabarlar, Tinglovchi Kurs ishtirokchilariga yuboriladigan xabarlar, Tinglovchi guruhiga yuboriladigan xabarlar guruhiga yuboriladigan xabarlar, Forum, Chat, E’lonlar taxtasi, Video konferensiyalar Elektron axborot ta’lim resurslar Forum, Chat, E’lonlar taxtasi, Video konferensiyalar 27 / 40 E.S.Polat, A.A.Abduqodirov, M.M.Aripov, R.H.Hamdamov, A.G‘.Hayitov, A.Sattorovlar qanday ilmiy izlanishlar olib borgan? Zamonaviy o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash bo‘yicha Informatika va axborot texnologiyalari bo‘yicha O‘quvtarbiya jarayonida masofali ta’limni qo‘llash bo‘yicha Pedagogik dasturiy vositalarni yaratish va ta’limda qo‘llash bo‘yicha 28 / 40 Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta? 6 4 5 3 29 / 40 Kimlarga pedagogik faoliyat bilan shug'ullanishga yo‘l qo‘yilmaydi? Tegishli ma'lumotga ega bo‘lmagan shaxslarga Oliy ma'lumotli bo‘lmagan shaxslarga O‘rta maxsus ma'lumotli shaxslarga Pedagogik faoliyat bilan shug'ullanish sud xukmiga asosan man etilgan shaxslarga 30 / 40 O‘quvchitalabaning xafa bo‘lganini yoki dars tayyorlamayotganligini ko‘zidan biladi, deydilar.Buni qaysi qobiliyat orqali bilish mumkin? Kuzatuvchilik qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati Nutq qobiliyati 31 / 40 Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan? Obyektlarningko‘rinishi Tasvirlarning rangi Dasturning ommaviyligi Ma’lumotlarning tuzilishi 32 / 40 Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita? Test Yozma nazorat Amaliy nazora Savol javob 33 / 40 O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar (o‘qituvchining o‘quvchilarga murojaati) . “O‘zing uchun o‘zingni o‘zgartir” “Hamkorlikda ijod qiling” “O‘zingni angla, o‘zing bilib ol” “Ko‘zguli topshiriqlar” 34 / 40 Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi? Nazorat qiluvchi dasturlar. Pedagogik dasturlar. Amaliy dasturlar. O‘rgatuvchi dasturlar. 35 / 40 O‘qitish metodlarini pedagogik va psixologik tomondan rivojlantirishda taniqli xorijiy olimlardan kimlar hissa qo‘shgan? L.S.Vigotskiy va S.L.Rubinshteyn Yu.K.Babanskiy, V.P. Bespalko, I.R.Visotskiy P.Ya.Galperin va N.F.Talizina Yu.K.Babanskiy, V.P.Bespalko, I.R.Visotskiy, M.Maxmutov, P.N.Pidkasistiy 36 / 40 Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. 37 / 40 Bilish va ijodiy faoliyatga nisbatan motivatsiya darajasini oshirishning samarali vositasi bu? mujassamlashtirilgan o‘qitish usuli hisoblanadi. faol o‘qitish usuli hisoblanadi. o‘yinli o‘qitish usuli hisoblanandi. muammoli o‘qitish usuli hisoblanadi. 38 / 40 Muammoli ta'lim qanday darajalarga bo‘linadi? Psixologik muammoli daraja, o‘qituvchi aktivo‘quvchilar passiv daraja, o‘qituvchi va Stixiyali, aktiv va passiv o‘quvchilar hamkorlikda, o‘quvchilar aktiv Muammoli ta'lim darajalarga bo‘linmaydi O‘qituvchi va o‘quvchilar aktiv darajasi, o‘qituvchi va o‘quvchilar passiv darajasi 39 / 40 BMP formatli tasvir necha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega? 64 32 8 24 40 / 40 Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi? Talabaning biror bir mavzuni o‘rganish maqsadiga Oydinlashtirilgan maqsadga Pedagogning mashg'ulotda talabaga bilim berish maqsadiga Talabaning fanni o‘rganish maqsadiga Ваш результат: 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar
2 / 40
O‘quvchi (talaba) dastur ishining bir bosqichida ikkinchisiga o‘tish uchun necha usuldan foydalanish mumkin?
3 / 40
O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi qaysi metod afzalligi hisoblanadi?
4 / 40
Namo Webeditor dasturidagi Trendlines bandining vazifasi.? Bu bandda esa har bir ko‘rsatkichning foiz hisoboti namoyon qilish imkoniyati mavjud.
5 / 40
Shaxsga yo‘naltirilgan darsning asosiy maqsadi?
6 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
7 / 40
Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi?
8 / 40
Interfeysning qanday holdagi ko‘rinishida o‘quvchi ko‘rsatilgan variantlardan birini tanlashi qulay kechadi.
9 / 40
“Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan
10 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar?
11 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilishda topshiriq turlari nechta?
12 / 40
Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi?
13 / 40
Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi?
14 / 40
Professiogramma quyidagilarni o‘z ichiga oladi: 1. O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari. 2. O‘qituvchining ruhiypedagogik tayyorgarligiga qo‘yiladigan talablar. 3. Maxsus tayyorgarlikning hajmi va mazmuni. 4. Ilmiy dunyoqarash va e’tiqod. 5. Ijtimoiy etikaxloqiy zaruriyatlarini chuqur tushunish. 6. Ijtimoiy va grajdanlik burchini anglash.
15 / 40
O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari ?
16 / 40
A.S.Lesnevskiy PDT larga qo‘yiladigan talablarni ishlab chiqishda, birinchidan, ….tamoyillari mazmunidan kelib chiqib yondashgan.
17 / 40
Texnik vositalarning asosiysi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javobni toping?
18 / 40
An’anaviy ta’lim ko‘rsatmasi keltirilgan javob qaysilar?
19 / 40
NamoWebEditor 5.5 muharririning Rows –bandining vazifasi.?
20 / 40
An’anaviy dars nimalarni o‘z ichiga oladi? muayyan muddatga mo‘ljallangan, ta’lim jarayoni ko‘proq o‘qituvchi shaxsiga qaratilgan,
21 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
22 / 40
Respublikamizda uzluksiz ta’lim tizimi necha bosqichda amalga oshiriladi?
23 / 40
“Tarmoqlar” metodiga to‘g'ri ta'rifni toping. O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, ta'lim jarayonida yakka, kichik guruh holda tahlil etib, xulosa chiqara olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan
24 / 40
Didaktik talablar necha turga bo‘linadi?
25 / 40
Kim didaktikaning asosiy masalasi haqida “Bizning didaktikamizning alfa va omegasi o‘rgatuvchining kam o‘rgatish, o‘rganuvchining ko‘p o‘rganish yo‘lini qidirish va ochishdan iborat” degan edi?
26 / 40
Elektron ta’lim jarayonida ishtirok etuvchi muloqot vositalariga nimalar kiradi? Ishtirok etuvchilar, Elektron pochta, Kurs ishtirokchilariga yuboriladigan xabarlar, Tinglovchi
27 / 40
E.S.Polat, A.A.Abduqodirov, M.M.Aripov, R.H.Hamdamov, A.G‘.Hayitov, A.Sattorovlar qanday ilmiy izlanishlar olib borgan?
28 / 40
Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta?
29 / 40
Kimlarga pedagogik faoliyat bilan shug'ullanishga yo‘l qo‘yilmaydi?
30 / 40
O‘quvchitalabaning xafa bo‘lganini yoki dars tayyorlamayotganligini ko‘zidan biladi, deydilar.Buni qaysi qobiliyat orqali bilish mumkin?
31 / 40
Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan?
32 / 40
Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita?
33 / 40
O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar (o‘qituvchining o‘quvchilarga murojaati) .
34 / 40
Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi?
35 / 40
O‘qitish metodlarini pedagogik va psixologik tomondan rivojlantirishda taniqli xorijiy olimlardan kimlar hissa qo‘shgan?
36 / 40
Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar,
37 / 40
Bilish va ijodiy faoliyatga nisbatan motivatsiya darajasini oshirishning samarali vositasi bu?
38 / 40
Muammoli ta'lim qanday darajalarga bo‘linadi? Psixologik muammoli daraja, o‘qituvchi aktivo‘quvchilar passiv daraja, o‘qituvchi va
39 / 40
BMP formatli tasvir necha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega?
40 / 40
Ma'lum bir o‘quv vazifasi bo‘yicha talaba o‘rganishining ayni natijasi deb qanday maqsadga aytiladi?
Ваш результат:
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ