O’qitish metodikasi
11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 Muammoli vaziyatlarni vujudga keltirishning qanday turlari mavjud? Kutilmagan – hayratlantiruvchi vaziyat, nizo vaziyati, faraz vaziyati, inkor vaziyati, Kutilgan va kutilmagan Nizoli, faraz, inkor, kutilmagan nomuttanosiblik vaziyati, tanlash vaziyati, eksperiment vaziyati Muammoli vaziyatlarni vujudga keltirish turlari mavjud emas 2 / 40 An’anaviy dars o‘tishning asosiy tarkibiy qismlari nechta. 8 ta 5 ta 6 ta 7 ta 3 / 40 Elektron qo‘llanmaning asosiy tarkibi nimalarni o‘z ichiga olish kerak? tayanch ma’ruza matni , ma’ruza matni, detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish tayanch ma’ruza matni , detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish ma’ruza matni , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish tayanch ma’ruza matni , detallashtirilgan kurs 4 / 40 ……o‘qituvchi shaxsini, uning dunyo qarashini, e’tiqodini, ongi va xulqatvorini shakllantirishdek umumiy maqsadga bo‘ysungan sonsanoqsiz pedagogik masalalar yechish jarayonidir. Innovatsion pedagogik mahurat Pedagogik faoliyat Innovatsion pedagogik faoliyat Pedagogik ijodkorlik 5 / 40 Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi? O‘quv materialini ajratib ko‘rsatish Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi O‘quv materialini o‘rganishning ko‘p variantliligi Ma’lumotlarning tuzilishiga 6 / 40 O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash. birgalikda ishlashda ishtirokchilarning o‘zaro hamjihatligini ko‘zlagan topshiriqlar. turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘quv faoliyatini bahosiz bajarish bo‘yicha topshiriqlar. o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; 7 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. Eksperimental darslarni o‘tish Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash O‘ylab top (evrika) darsi O‘quvchilarning topqirlik darajasi 8 / 40 Ta’lim beruvchi ….bu? Talaba, o‘quvchi, tinglovchi Bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. Qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. O‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. 9 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining nechanchi sinflarida o‘qitiladi. 59 sinf 78 sinf 510 sinf 67 sinf 10 / 40 Elektron qo‘llanma va uning har bir bo‘limidagi asosiy materialni berishdan oldin qaysi qismini ifodalash kerak? Asosiy material Nazariy qism Kirish qismi Amaliy qism 11 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari, topshiriq turlari nechta? 4 ta 8 ta 2ta 6 ta 12 / 40 Aniq ketmaketlikdagi yaxlit jarayon bo‘lib, u talaba (yoki o‘quvchining ehtiyojidan kelib chiqqan holda bir maqsadga yo‘naltirilgan, oldindan puxta loyihalashtirilgan va kafolatlangan natija berishga qaratilgan pedagogik jarayon nima deb ataladi? pedagogik vosita pedagogik texnologiya pedagogik ta’sir pedagogik ta’minot 13 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati – birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini birlashtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi? Nutq qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati 14 / 40 Test nima? Standart shakldagi topshiriqlar bo‘lib, aqliy taraqqiyot, qobiliyat, bilim va malakani aniqlash Shaxs ruhiyati va oldindan berilgan test me'yorlari bilan qiyosiy o‘rganish metodi Talabalarga baho qo‘yish uchun, ularning bilimlarini tekshirish uchun tuziladigan topshiriq maqsadida o‘tkaziladigan sinovdir Aniq sosiolistik tadqiqotlarda foydalaniladigan tarqatma material, savolnoma 15 / 40 O‘quv axboroti mazmuni –…..bu? fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. o‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. vositalari. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. 16 / 40 “Metod” so‘zinining ma’nosi. Maqsadga erishish Faoliyat turi Texnologiya Ma’lum bir maqsadga erishish yo‘li, faoliyat usuli. 17 / 40 Interfeysning qanday holdagi ko‘rinishida o‘quvchi ko‘rsatilgan variantlardan birini tanlashi qulay kechadi. Piktogramma Prosedura Gipermatnli Sichqoncha 18 / 40 Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi? 5 ta 2 ta 7 ta 4 ta 19 / 40 An’anaviy (ta’lim jarayoni markazida o‘qituvchi bo‘lgan) metodlarning afzalliklari nimalardan iborat? Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali.O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi.Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi. O‘quvchilar passiv ishtirokchi bo‘lib qoladilar. O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat foydali. qilinishi. 20 / 40 O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari:1.G‘oyaviy sohada. 2. Pedagogik kasb sohasida. 3. Ijtimoiy sohasida. 2.3 1.3 2 1.2 21 / 40 Test vazifasining sifati bilan o‘quv jarayoni sifati orasidagi aloqa bog'lanish qanday? Hech bir bog'liqligi yuk Bog'liq Yuqori darajada bog'liq Uncha bog'liq emas 22 / 40 Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita? Yozma nazorat Savol javob Amaliy nazora Test 23 / 40 NamoWebEditor 5.5 muharririning rejimlari qaysilar.? 1.Edit rejimibu rejimda matnni hujjatga bevosita kiritish mumkin, uni tahrirlash mumkin, shuningdek, rasmlarni o‘rnatish, knopkalarni va boshqa ob’ektlarni o‘rnatish mumkin. Bu rejimda ishlaganda HTML tilini bilish zarur emas. 2. HTML rejimibu rejimda hujjatning HTML tilida ko‘rinishi tasvirlanadi, bunda HTML tilini bilgan holda hujjatni tahrirlash mumkin. 3. Ko‘rish rejimibu rejimda brauzer (Internet Explorer, Netscape) oynasida hujjatning qanaqa ko‘rinishdaligini kuzatish mumkin. 4. Hujjatning asosiy parametrlarini o‘rnatish. 1,4,2 1,2,3 2.4 2.3 24 / 40 Multimediali tizimlar deganda nimani tushunasiz? kompyuterning axborotlarni rangli grafika, matn va grafikda dinamik effektlar, ovozlarning chiqishi va sintezlangan musiqalar, animatsiya, shuningdek, to‘laqonli videokliplar, hatto video filmlar kabi turli xil ko‘rinishlari bilan ishlash imkoniyati. tarmoqni boshqaradigan tizimlar. turli rusumdagi kompyuterlar, aloqa kanallari, tarmoq texnik vositalari majmui. ma’lumotlar omboridagi yoki o‘qituvchi tomonidan tuzilgan topshiriqlar asosida o‘quvchilar bilimini nazorat qiluvchi dasturlar. 25 / 40 O‘qitishning kreativ texnologiyasi maqsadi bu insonda ijodkorlikni uyg‘otish va uning o‘zida bor bo‘lgan ijodiy imkoniyatni rivojlantirishdir o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi o‘qituvchi rahbarligida yaratish jarayonida oladi. texnologiyadir ishni yakunlab, himoyaga tavsiya qiladi Bunda talaba bilimlarni o‘zining xususiy intellektual mahsulotini (kompyuter dasturlarini, ixtirolar, tadqiqotlar va b.) 26 / 40 Kadrlar tayyorlash milliy modelining asosiy tarkibiy qismlari to‘g'ri berilgan qatorni belgilang? Ta'lim tizimi, shaxs, davlat va jamiyat Shaxs, davlat va jamiyat, uzluksiz ta'lim, fan, ishlab chikarish Davlat va jamiyat, ishlab chiqarish uzluksiz ta'lim Shaxs, uzluksiz ta'lim, fan, ishlab chiqarish 27 / 40 Muammoli o‘qitish texnologiyasiga kim asos solgan? Dj.Dyun Bespalko B.Blum Kratvol 28 / 40 Ko‘zguli topshiriqlar” …bu ? O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar Darsni, hamda uy vazifasini bilish qobiliyatlarini aniqlash O‘quv mazmunida berilgan qahramonlarda o‘zining shaxsiy xususiyatlarini topish Ko‘zguga qarab ishlash 29 / 40 O‘rgatuvchi dasturlar qanday dastur? o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga egallangan bilim, malakava ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar yo‘naltiradi 30 / 40 Kadrlar tayyorlash milliy dasturi (KTMD) qachon qabul qilingan? Mustaqillik qabul qilingandan so‘ng 1992 yil. 1997 yil 29 avgust 1994 yil 1 iyun 31 / 40 Elektron lug‘at bu.? Haqiqiy ob’yektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. Bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli electron versiyasi taqdim etiladi. An’anaviy “qog‘ozli” lug‘atga mos keluvchi elektron axborot manbai.Kompyuter versiyada so‘z yoki so‘zlar guruhiga maxsus ajratilgan ko‘rsatma bilan ishtilgan dasturdan chaqirishi mumkin. An’anaviy lug‘atlardan farqli ravishda electron lug‘at matn va grafikaviy tasvirlar bilan bir qatorda video va animatsion lavhalar, tovush, musiqa va boshqalar bilan birga media obyektlarning butun spektirlarini o‘zi chiga olishi mumkin. Turli rusumdagi kompyuterlar, aloqa kanallari. 32 / 40 ARPANET bu nima…? Antivirus dasturlari Opratsion sistema turi Tarmoqdagi kompyuterlarni ma’lumot almashishiga imkon berish Dasturlash nomi 33 / 40 Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu? Hamkorlikda o`qitish Amaliyot Tadqiqot modeli Modellashtirish 34 / 40 Butun kursning va bo‘limlarning tarkibi hamda ular orasidagi bog‘lanishlar ko‘rsatiladigan qism qanday qism hisoblanadi? Nazorat qismi Kirish qismi Nazariy qism Ma’lumotlar qismi 35 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 19972001 yillar 20012005 yillar 20092013 yillar 20052009yillar 36 / 40 Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi? “Inter”bu o‘zaro, “act”aloqa qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”hamkorlik qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”harakat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”suhbat qilmoq 37 / 40 Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi? 10sinf 8sinf 7sinf 9sinf 38 / 40 Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim deganda….To‘g‘ri javobni tanlang. Biz ko‘proq o‘quvchilarning o‘zaro munosabatini nazarda tutamiz. ehtiyojlarini nazarda tutamiz Biz ko‘proq o‘quvchilarning shaxsiy manfaatlari, ehtiyojlarini nazarda tutamiz. o‘quvchi yoshlarning erkinligini nazarda tutamiz. 39 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilishda topshiriq turlari nechta? 5 ta 7 ta 6 ta 4 ta 40 / 40 Pedagogik dasturiy ta’minot vositalarga nimalar kiradi? Texnik, daftar yuritish. Texnik, didaktik, dasturiy. O‘quv qo‘llanma, texnik, dasturiy. O‘quv qo‘llanma, daftar yurutish. Ваш результат: 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
Muammoli vaziyatlarni vujudga keltirishning qanday turlari mavjud? Kutilmagan – hayratlantiruvchi vaziyat, nizo vaziyati, faraz vaziyati, inkor vaziyati,
2 / 40
An’anaviy dars o‘tishning asosiy tarkibiy qismlari nechta.
3 / 40
Elektron qo‘llanmaning asosiy tarkibi nimalarni o‘z ichiga olish kerak? tayanch ma’ruza matni , ma’ruza matni, detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini
4 / 40
……o‘qituvchi shaxsini, uning dunyo qarashini, e’tiqodini, ongi va xulqatvorini shakllantirishdek umumiy maqsadga bo‘ysungan sonsanoqsiz pedagogik masalalar yechish jarayonidir.
5 / 40
Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi?
6 / 40
O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash.
7 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
8 / 40
Ta’lim beruvchi ….bu?
9 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining nechanchi sinflarida o‘qitiladi.
10 / 40
Elektron qo‘llanma va uning har bir bo‘limidagi asosiy materialni berishdan oldin qaysi qismini ifodalash kerak?
11 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari, topshiriq turlari nechta?
12 / 40
Aniq ketmaketlikdagi yaxlit jarayon bo‘lib, u talaba (yoki o‘quvchining ehtiyojidan kelib chiqqan holda bir maqsadga yo‘naltirilgan, oldindan puxta loyihalashtirilgan va kafolatlangan natija berishga qaratilgan pedagogik jarayon nima deb ataladi?
13 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati – birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini birlashtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi?
14 / 40
Test nima? Standart shakldagi topshiriqlar bo‘lib, aqliy taraqqiyot, qobiliyat, bilim va malakani aniqlash
15 / 40
O‘quv axboroti mazmuni –…..bu? fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi.
16 / 40
“Metod” so‘zinining ma’nosi.
17 / 40
Interfeysning qanday holdagi ko‘rinishida o‘quvchi ko‘rsatilgan variantlardan birini tanlashi qulay kechadi.
18 / 40
Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi?
19 / 40
An’anaviy (ta’lim jarayoni markazida o‘qituvchi bo‘lgan) metodlarning afzalliklari nimalardan iborat? Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali.O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi.Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda
20 / 40
O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari:1.G‘oyaviy sohada. 2. Pedagogik kasb sohasida. 3. Ijtimoiy sohasida.
21 / 40
Test vazifasining sifati bilan o‘quv jarayoni sifati orasidagi aloqa bog'lanish qanday?
22 / 40
Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita?
23 / 40
NamoWebEditor 5.5 muharririning rejimlari qaysilar.? 1.Edit rejimibu rejimda matnni hujjatga bevosita kiritish mumkin, uni tahrirlash mumkin, shuningdek, rasmlarni o‘rnatish, knopkalarni va boshqa ob’ektlarni o‘rnatish mumkin. Bu rejimda ishlaganda HTML tilini bilish zarur emas. 2. HTML rejimibu rejimda hujjatning HTML tilida ko‘rinishi tasvirlanadi, bunda HTML tilini bilgan holda hujjatni tahrirlash mumkin. 3. Ko‘rish rejimibu rejimda brauzer (Internet Explorer, Netscape) oynasida hujjatning qanaqa ko‘rinishdaligini kuzatish mumkin. 4. Hujjatning asosiy parametrlarini o‘rnatish.
24 / 40
Multimediali tizimlar deganda nimani tushunasiz? kompyuterning axborotlarni rangli grafika, matn va grafikda dinamik effektlar, ovozlarning chiqishi va sintezlangan musiqalar, animatsiya, shuningdek, to‘laqonli videokliplar, hatto video filmlar kabi turli xil ko‘rinishlari bilan ishlash imkoniyati.
25 / 40
O‘qitishning kreativ texnologiyasi maqsadi bu insonda ijodkorlikni uyg‘otish va uning o‘zida bor bo‘lgan ijodiy imkoniyatni rivojlantirishdir o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi
26 / 40
Kadrlar tayyorlash milliy modelining asosiy tarkibiy qismlari to‘g'ri berilgan qatorni belgilang?
27 / 40
Muammoli o‘qitish texnologiyasiga kim asos solgan?
28 / 40
Ko‘zguli topshiriqlar” …bu ?
29 / 40
O‘rgatuvchi dasturlar qanday dastur? o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga
30 / 40
Kadrlar tayyorlash milliy dasturi (KTMD) qachon qabul qilingan?
31 / 40
Elektron lug‘at bu.?
32 / 40
ARPANET bu nima…?
33 / 40
Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu?
34 / 40
Butun kursning va bo‘limlarning tarkibi hamda ular orasidagi bog‘lanishlar ko‘rsatiladigan qism qanday qism hisoblanadi?
35 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
36 / 40
Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi?
37 / 40
Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi?
38 / 40
Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim deganda….To‘g‘ri javobni tanlang.
39 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilishda topshiriq turlari nechta?
40 / 40
Pedagogik dasturiy ta’minot vositalarga nimalar kiradi?
Ваш результат:
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ