O’qitish metodikasi
7 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 O‘quv axboroti mazmuni –…..bu? fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. o‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. 2 / 40 Ko‘zguli topshiriqlar” …bu ? Darsni, hamda uy vazifasini bilish qobiliyatlarini aniqlash Ko‘zguga qarab ishlash O‘quv mazmunida berilgan qahramonlarda o‘zining shaxsiy xususiyatlarini topish O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar 3 / 40 Elektron qo‘llanmaning har bir bo‘limi qaysi qismlardan iborat bo‘lishi kerak? Nazariy qism, amaliy qism Nazorat qismi, ma’lumotlar qismi Nazariy qism, amaliy qism, nazorat qismi Nazariy qism, amaliy qism, nazorat qismi, ma’lumotlar qismi 4 / 40 Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi? Nazorat qiluvchi dasturlar. O‘rgatuvchi dasturlar. Amaliy dasturlar. Pedagogik dasturlar. 5 / 40 Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta? 6 4 5 3 6 / 40 Pedagog olimlar tomonidan ta’lim jarayonida shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvning asoslangan pedagogik texnologiyalari ishlab chiqilgan bo‘lib, ular qaysilar ? 1.Hamkorlik texnologiyasi; 2. Adaptiv muloqot pedagogik texnologiyasi; 3. O‘yin texnologiyasi; 4.Rivojlangan o‘qitish texnologiyasi; 5.Muammoli o‘qitish texnologiyasi; 7.Differentsial o‘qitish; 8.Individual o‘qitish texnologiyasi. 1, 3, 5,7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 2, 3, 4, 5, 6, 7 6, 7, 8 7 / 40 O‘quvchilarning darslarda zerikishi bu ? ularning dangasaligidan emas, balki o‘qituvchining ularni o‘tilayotgan mavzuga qiziqtira ularning shaxsiy muammolari bo‘lishi mumkin. olmaganligidan kelib chiqishini unutmaslik lozim. ko‘p hollarda ularning yoshiga bog‘liq ekanligini unutmaslik lozim. mavzuni to‘liq o‘zlashtira olmasligi bo‘lishi mumkin. 8 / 40 Ta’lim oluvchi ….bu? Qo‘yilgan maqsadga erishish darajasi. Bu ta’lim berishni biror maqsadga yo‘naltirilganligi. O‘qituvchi, ishlab chiqarish ta’limi ustasi. Talaba, o‘quvchi, tinglovchi 9 / 40 Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita? Amaliy nazora Test Yozma nazorat Savol javob 10 / 40 O‘quv jarayonini tashkil etishning an’anaviy sxemasi o‘quvchilarning fikrlash qobiliyatini etarli darajada rivojlantira olmaydi, ularning bilimga bo‘lgan ehtiyojlarini, fanga bo‘lgan qiziqishlarini qondira olmaydi, faol fikrlashni hamda bilishni e’tiqodga, e’tiqodni esa ongli ijtimoiy maqsadga muvofiq faoliyatga aylantirishni ta’minlay olmaydi… ushbu fikrlar qaysi didaktik olim tomonidan keltirilgan? R.N.Mirzayev A.S.Shavkatov T.I. Raxmatov M.N. Maxmutov 11 / 40 Pedagogik ijodkorlik manbai – bu ... iste'doddir pedagogik mahoratdir shaxs pedagogik tajribadir 12 / 40 Elektron qo‘llanmaning asosiy tarkibi nimalarni o‘z ichiga olish kerak? tayanch ma’ruza matni , ma’ruza matni, detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini ma’ruza matni , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish tayanch ma’ruza matni , detallashtirilgan kurs tayanch ma’ruza matni , detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini chuqurlashtirish chuqurlashtirish 13 / 40 Gipermedia bu ? Tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video va boshqalar) tuzilgan gipermatn. Elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, Haqiqiy obyektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. versiyasi taqdim etiladi. uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. Bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushunturuvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron 14 / 40 Uzluksiz ta'limni faoliyat ko‘rsatish prinsiplarini aniqlang? Ta'limni ustuvorligi, ta'limning demokratlashuvi , nsonparvarlashuvi, ijtimoiylashuvi, milliy yo‘naltirilganligi, ta'lim va tarbiyaning uzviy bog'liqligi, iqtidorli yoshlarni aniqlash Ta'lim va tarbiyaning uzviy bog'liqligi, iqtidorli yoshlarni aniqlash Ta'limning insonparvarlashuvi, ijtimoiylashuvi, milliy yo‘naltirilganligi Ta'limni ustuvorligi, ta'limning demokratlashuv,insonparvarlashuvi 15 / 40 O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiya…? O‘qitishning kreativ texnologiyasi O‘qitishning ko‘rgazmali texnologiyasi O‘qitishning muommoli texnologiyasi O‘qitishning ijodiy texnologiyasi 16 / 40 Didaktik talablar necha turga bo‘linadi? 4 ta 2 ta 3 ta 5 ta 17 / 40 O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlardan qaysi biri noto‘g’ri? Bir necha masalalarni yechib bo‘lgach (masalan, matematik masalalar) o‘qituvchi tomonidan berilgan mezonlar asosida har bir o‘quvchi tomonidan o‘z ishini baholash. Turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; guruhlarda o‘qituvchi tomonidan o‘quvchilarga vazifalarni, o‘rnini bo‘libbergan holda birgalikda ijodiy topshiriqni bajarish: guruh boshlig‘i, “bezatuvchi”, eksportkontrolyor va boshqalar; o‘zining nerv sistemasining xususiyatlarini aniqlashbo‘yicha tajribalar yoki chet tilida birbiridan intervyu olish); tomonidan berilgan mezonlar asosida har bir o‘quvchi tomonidan o‘z ishini baholash. Birgalikda ishlashda ishtirokchilarning o‘zaro hamjihatligini ko‘zlagan topshiriqlar (masalan, Bir necha masalalarni yechib bo‘lgach (masalan, matematik masalalar) o‘qituvchi 18 / 40 O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash. turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘quv faoliyatini bahosiz bajarish bo‘yicha topshiriqlar. birgalikda ishlashda ishtirokchilarning o‘zaro hamjihatligini ko‘zlagan topshiriqlar. o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; 19 / 40 Psixofiziologik talablar nechta? 3 ta 4 ta 5 ta 2 ta 20 / 40 Intellektual tizimlar bu? bosma shaklda bayon etilgan asosiy tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video vaboshqalar) tuzilgan gipermatn. elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. insonning mantiqiy fikrlash usulini qo‘llagan holda masalani yechadigan tizimlar. 21 / 40 BMP formatli tasvir necha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega? 8 24 32 64 22 / 40 O‘quv kursining asosiy vazifalari nimalardan iborat. talabalarning pedagogika, psixologiya hamda informatika fanlaridan olgan bilimlarini tizimlashtirish, umumlashtirish va shu asosda ularni chuqurlashtirish. bo‘lajak informatika o‘qituvchisining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish variativ ta’lim informatika darsining o‘quv maqsadlari va vazifalarini loyihalashtira olish. informatika o‘qituvchisining innovatsion pedagogik faoliyati asosiy tushunchalari, tarkibi, amaliyotiga moslashuvchanlikni kafolatlash. mezonlarini bilishi. 23 / 40 O‘quvchilarning qiziqishlariga qarab majburiy bo‘lmagan darslar haqida gap ketganda qaysi o‘qitish usuli maqsadga muvofiq? mujassamlashtirilgan o‘qitish usuli faol o‘qitish usuli muammoli o‘qitish usuli o‘yinli o‘qitish usuli 24 / 40 Elektron lug‘at bu.? An’anaviy “qog‘ozli” lug‘atga mos keluvchi elektron axborot manbai.Kompyuter versiyada so‘z yoki so‘zlar guruhiga maxsus ajratilgan ko‘rsatma bilan ishtilgan dasturdan chaqirishi mumkin. An’anaviy lug‘atlardan farqli ravishda electron lug‘at matn va grafikaviy tasvirlar bilan bir qatorda video va animatsion lavhalar, tovush, musiqa va boshqalar bilan birga media obyektlarning butun spektirlarini o‘zi chiga olishi mumkin. Turli rusumdagi kompyuterlar, aloqa kanallari. Bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli electron versiyasi taqdim etiladi. Haqiqiy ob’yektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. 25 / 40 Dasturiy vositalarga misollar keltiring? Amaliy dasturlar, dasturlash tillari. Rasmlar, grafiklar, slaydlar, testlar. Rasmlar, grafiklar, kompyuter va uning qurulmalar. Umum tizimli vositalar, amaliy dasturlar, dasturlash tillari. 26 / 40 Texnik talablar nechta? 6 ta 5 ta 8 ta 7ta 27 / 40 Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi? shaxsiy faoliyati jismoniy faoliyati yuridik faoliyati ish faoliyati 28 / 40 Kompyuter tarmoqlari nechaga bo‘linadi. 2 4 3 5 29 / 40 Kimlarga pedagogik faoliyat bilan shug'ullanishga yo‘l qo‘yilmaydi? O‘rta maxsus ma'lumotli shaxslarga Tegishli ma'lumotga ega bo‘lmagan shaxslarga Oliy ma'lumotli bo‘lmagan shaxslarga Pedagogik faoliyat bilan shug'ullanish sud xukmiga asosan man etilgan shaxslarga 30 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 20092013 yillar 19972001 yillar 20012005 yillar 20052009yillar 31 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari, topshiriq turlari nechta? 2ta 6 ta 8 ta 4 ta 32 / 40 O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima? Fikirlashi Faoliyati O‘qitishning kreativ texnologiyasi Maqsadi 33 / 40 Shaxsga yo‘naltirilgan darsning asosiy maqsadi? o‘quvchilar darsda o‘z fikrini bildirishi o‘quvchilarga darslik mazmunini yetkazib bera olish. darsga o‘quvchi shaxsini jalb qila olish. bilim olish faolligini namoyon qilish uchun sharoit yaratish. 34 / 40 Innovatsion pedagogik tajriba …. tomonidan qo‘llanadigan ish shakli va usullari, uslub va vositalaridir. o‘qituvchi texnika o‘quvchi foydalanuvchi 35 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining nechanchi sinflarida o‘qitiladi. 78 sinf 59 sinf 67 sinf 510 sinf 36 / 40 “Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan O‘qituvchilarni auditoriya diqqatini o‘ziga jalb etish, dars jarayonida hamkorlikda faoliyat ko‘rsatishga, uni tashkil etishni o‘rgatishga qaratilgan usullari bilan tanishtiruvchi va shunga o‘rgatishga qaratilgan O‘qituvchilarni auditoriyani boshqarishdagi usullari hamda talabalarni ish jarayonida boshqarish 37 / 40 Elektron axborot ta’lim resurslarini yaratishda CPU ning o‘lchami qanday bo‘lishi kerak? 700 MHz 800 MHz 200 MHz 500 MHz 38 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati o‘z harakatlarning oqibatini ko‘ra bilishda, o‘quvchitalabaning kelgusida qanday odam bo‘lishini tasavvur qila olishida, tarbiyalanuvchida qanday fazilatlarni taraqqiy ettirish lozimligini oldindan aytib bera olishda ifodalanadi? Kelajakni ko‘ra bilish qobiliyati Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati Nutq qobiliyati Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati 39 / 40 JPEG formatli tasvirda qancha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega? 24 razryadgacha 8 razryadgacha 32 razryadgacha 16 razryadgacha 40 / 40 O‘rganishning tadqiqot modeli nimalarni ko‘zda tutadi? o‘quvchilarni muayyan muammoni yechishga yo‘naltirilgan, mustaqil tadqiqot olib borishini ko‘zda tutuvchi metod. mustaqil tadqiqot olib borishini ko‘zda tutuvchi metod. Bu modellar asosan o‘quvchi shaxsiga qaratilgan mustaqil tadqiqot olib borishini ko‘zda tutuvchi metod Your score is 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
O‘quv axboroti mazmuni –…..bu? fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi.
2 / 40
Ko‘zguli topshiriqlar” …bu ?
3 / 40
Elektron qo‘llanmaning har bir bo‘limi qaysi qismlardan iborat bo‘lishi kerak?
4 / 40
Dasturlarning ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan turi qanday nomlanadi?
5 / 40
Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta?
6 / 40
Pedagog olimlar tomonidan ta’lim jarayonida shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvning asoslangan pedagogik texnologiyalari ishlab chiqilgan bo‘lib, ular qaysilar ? 1.Hamkorlik texnologiyasi; 2. Adaptiv muloqot pedagogik texnologiyasi; 3. O‘yin texnologiyasi; 4.Rivojlangan o‘qitish texnologiyasi; 5.Muammoli o‘qitish texnologiyasi; 7.Differentsial o‘qitish; 8.Individual o‘qitish texnologiyasi.
7 / 40
O‘quvchilarning darslarda zerikishi bu ? ularning dangasaligidan emas, balki o‘qituvchining ularni o‘tilayotgan mavzuga qiziqtira
8 / 40
Ta’lim oluvchi ….bu?
9 / 40
Teskari aloqani o‘rnatishda nima yetakchi vosita?
10 / 40
O‘quv jarayonini tashkil etishning an’anaviy sxemasi o‘quvchilarning fikrlash qobiliyatini etarli darajada rivojlantira olmaydi, ularning bilimga bo‘lgan ehtiyojlarini, fanga bo‘lgan qiziqishlarini qondira olmaydi, faol fikrlashni hamda bilishni e’tiqodga, e’tiqodni esa ongli ijtimoiy maqsadga muvofiq faoliyatga aylantirishni ta’minlay olmaydi… ushbu fikrlar qaysi didaktik olim tomonidan keltirilgan?
11 / 40
Pedagogik ijodkorlik manbai – bu ...
12 / 40
Elektron qo‘llanmaning asosiy tarkibi nimalarni o‘z ichiga olish kerak? tayanch ma’ruza matni , ma’ruza matni, detallashtirilgan kurs , kursning ayrim bilimlarini
13 / 40
Gipermedia bu ? Tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn,illyustratsiya, tovush video va boshqalar) tuzilgan gipermatn. Elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan,
14 / 40
Uzluksiz ta'limni faoliyat ko‘rsatish prinsiplarini aniqlang?
15 / 40
O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiya…?
16 / 40
Didaktik talablar necha turga bo‘linadi?
17 / 40
O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlardan qaysi biri noto‘g’ri? Bir necha masalalarni yechib bo‘lgach (masalan, matematik masalalar) o‘qituvchi tomonidan berilgan mezonlar asosida har bir o‘quvchi tomonidan o‘z ishini baholash. Turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; guruhlarda o‘qituvchi tomonidan o‘quvchilarga vazifalarni, o‘rnini bo‘libbergan holda birgalikda ijodiy topshiriqni bajarish: guruh boshlig‘i, “bezatuvchi”, eksportkontrolyor va boshqalar;
18 / 40
O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash.
19 / 40
Psixofiziologik talablar nechta?
20 / 40
Intellektual tizimlar bu?
21 / 40
BMP formatli tasvir necha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega?
22 / 40
O‘quv kursining asosiy vazifalari nimalardan iborat. talabalarning pedagogika, psixologiya hamda informatika fanlaridan olgan bilimlarini tizimlashtirish, umumlashtirish va shu asosda ularni chuqurlashtirish. bo‘lajak informatika o‘qituvchisining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish variativ ta’lim
23 / 40
O‘quvchilarning qiziqishlariga qarab majburiy bo‘lmagan darslar haqida gap ketganda qaysi o‘qitish usuli maqsadga muvofiq?
24 / 40
Elektron lug‘at bu.?
25 / 40
Dasturiy vositalarga misollar keltiring?
26 / 40
Texnik talablar nechta?
27 / 40
Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi?
28 / 40
Kompyuter tarmoqlari nechaga bo‘linadi.
29 / 40
Kimlarga pedagogik faoliyat bilan shug'ullanishga yo‘l qo‘yilmaydi?
30 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
31 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari, topshiriq turlari nechta?
32 / 40
O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima?
33 / 40
Shaxsga yo‘naltirilgan darsning asosiy maqsadi?
34 / 40
Innovatsion pedagogik tajriba …. tomonidan qo‘llanadigan ish shakli va usullari, uslub va vositalaridir.
35 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining nechanchi sinflarida o‘qitiladi.
36 / 40
“Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan
37 / 40
Elektron axborot ta’lim resurslarini yaratishda CPU ning o‘lchami qanday bo‘lishi kerak?
38 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati o‘z harakatlarning oqibatini ko‘ra bilishda, o‘quvchitalabaning kelgusida qanday odam bo‘lishini tasavvur qila olishida, tarbiyalanuvchida qanday fazilatlarni taraqqiy ettirish lozimligini oldindan aytib bera olishda ifodalanadi?
39 / 40
JPEG formatli tasvirda qancha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega?
40 / 40
O‘rganishning tadqiqot modeli nimalarni ko‘zda tutadi? o‘quvchilarni muayyan muammoni yechishga yo‘naltirilgan, mustaqil tadqiqot olib borishini
Your score is
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ