O’qitish metodikasi
11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash. o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; birgalikda ishlashda ishtirokchilarning o‘zaro hamjihatligini ko‘zlagan topshiriqlar. turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli o‘quv faoliyatini bahosiz bajarish bo‘yicha topshiriqlar. 2 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. O‘quvchilarning topqirlik darajasi Eksperimental darslarni o‘tish O‘ylab top (evrika) darsi Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash 3 / 40 An’anaviy (ta’lim jarayoni markazida o‘qituvchi bo‘lgan) metodlarning afzalliklari nimalardan iborat? Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali.O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi.Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat foydali. Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi. O‘quvchilar passiv ishtirokchi bo‘lib qoladilar. qilinishi. 4 / 40 “Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan O‘qituvchilarni auditoriyani boshqarishdagi usullari hamda talabalarni ish jarayonida boshqarish ko‘rsatishga, uni tashkil etishni o‘rgatishga qaratilgan O‘qituvchilarni auditoriya diqqatini o‘ziga jalb etish, dars jarayonida hamkorlikda faoliyat usullari bilan tanishtiruvchi va shunga o‘rgatishga qaratilgan 5 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar? O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlar O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari 6 / 40 “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi? 20092013 yillar 20052009yillar 19972001 yillar 20012005 yillar 7 / 40 Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi? 5 ta 7 ta 2 ta 4 ta 8 / 40 Tasvirlarning rangiga, ma’lumotlarning tuzilishiga, ob’yektlarning ko‘rinishiga, foydalanuvchi oynasining qulayligiga qo‘yiladigan talablar qaysi talab tarkibiga kiradi? Ilmiyuslubiy Psixofiziologik Texnik Didaktik 9 / 40 “Inter'vyu”texnikasi qanday texnika? O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan olishni o‘rgatishga qaratilgan Harakatlar ketma ketligini to‘g'ri tashkil etishga, xilma xil ma'lumotlardan kerakligini tanlab yakka, kichik guruh holda tahlil eta olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, keng doirada turli g'oyalarni bera olishi, ta'lim jarayonida 10 / 40 O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon. U o‘z ichiga birorbir haqiqiy narsa to‘g‘risida fikrlashni oladigan, faol, muvofiqlashtirilgan keng qamrovli jarayon bu ? fikrlash o‘qish muloqot yozish 11 / 40 O‘quv kursining asosiy vazifalari nimalardan iborat. talabalarning pedagogika, psixologiya hamda informatika fanlaridan olgan bilimlarini tizimlashtirish, umumlashtirish va shu asosda ularni chuqurlashtirish. bo‘lajak informatika o‘qituvchisining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish variativ ta’lim amaliyotiga moslashuvchanlikni kafolatlash. mezonlarini bilishi. informatika o‘qituvchisining innovatsion pedagogik faoliyati asosiy tushunchalari, tarkibi, informatika darsining o‘quv maqsadlari va vazifalarini loyihalashtira olish. 12 / 40 Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi? ish faoliyati yuridik faoliyati jismoniy faoliyati shaxsiy faoliyati 13 / 40 Pedagogik dasturiy ta’minot vositalarga nimalar kiradi? Texnik, didaktik, dasturiy. O‘quv qo‘llanma, texnik, dasturiy. O‘quv qo‘llanma, daftar yurutish. Texnik, daftar yuritish. 14 / 40 BMP formatli tasvir necha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega? 64 8 24 32 15 / 40 Pedagogik texnologiya usulining ilmiymetodik asoslari qaysilar. Bixevioristik ta'limot. Ta'limtarbiya qonuniyatlari. Ishlab chiqarish texnologiyasi Pedagogik tizim nazariyasi, tizimli, texnologik yondashuv. 16 / 40 Didaktik vositalarga misollar keltiring? Rasmlar, grafiklar, slaytlar, testlar. Amaliy dasturlar, dasturlash tillari. Rasmlar, grafiklar, kompyuter va uning qurulmalar. Umum tizimli vositalar, amaliy dasturlar, dasturlash tillari. 17 / 40 Bilish va ijodiy faoliyatga nisbatan motivatsiya darajasini oshirishning samarali vositasi bu? o‘yinli o‘qitish usuli hisoblanandi. mujassamlashtirilgan o‘qitish usuli hisoblanadi. muammoli o‘qitish usuli hisoblanadi. faol o‘qitish usuli hisoblanadi. 18 / 40 Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim deganda….To‘g‘ri javobni tanlang. Biz ko‘proq o‘quvchilarning shaxsiy manfaatlari, ehtiyojlarini nazarda tutamiz. Biz ko‘proq o‘quvchilarning o‘zaro munosabatini nazarda tutamiz. o‘quvchi yoshlarning erkinligini nazarda tutamiz. ehtiyojlarini nazarda tutamiz 19 / 40 Multimediyali elektron darslik yaratish bosqichlari nechta? 6 ta 3 ta 4 ta 5 ta 20 / 40 Eng katta tarmoq bu…? Google tarmog’i Global Mintaqaviy Lokal 21 / 40 O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima? Fikirlashi O‘qitishning kreativ texnologiyasi Maqsadi Faoliyati 22 / 40 O‘qitishning kreativ texnologiyasi…. bu? natijalar bo‘yicha konferentsiyalarda ishtirok qiladi, olingan asosiy xulosalarini jurnal sahifalarida chop ettiradi; o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir. 23 / 40 Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi? “Inter”bu o‘zaro, “act”hamkorlik qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”harakat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”suhbat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”aloqa qilmoq 24 / 40 Elektron qo‘llanma va uning har bir bo‘limidagi asosiy materialni berishdan oldin qaysi qismini ifodalash kerak? Kirish qismi Nazariy qism Asosiy material Amaliy qism 25 / 40 O‘quvchilarning darslarda zerikishi bu ? ularning dangasaligidan emas, balki o‘qituvchining ularni o‘tilayotgan mavzuga qiziqtira ko‘p hollarda ularning yoshiga bog‘liq ekanligini unutmaslik lozim. olmaganligidan kelib chiqishini unutmaslik lozim. mavzuni to‘liq o‘zlashtira olmasligi bo‘lishi mumkin. ularning shaxsiy muammolari bo‘lishi mumkin. 26 / 40 Hamkorlikda o‘rganish modeli….? o‘quvchilarni mustaqil guruhlarda ishlashi evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutadigan metod. real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan ko‘zda tutuvchi metod. qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod. Bu modellar asosan o‘quvchi shaxsiga qaratilgan o‘quvchilarni muayyan muammoni yechishga yo‘naltirilgan, mustaqil tadqiqot olib borishini 27 / 40 Muammoli o‘qitish texnologiyasiga kim asos solgan? B.Blum Kratvol Dj.Dyun Bespalko 28 / 40 V.P. Bespalko, R.H.Jo‘rayev, J.G‘.Yo‘ldoshev pedagogik faoliyat nimalar qilishgan? Zamonaviy o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash bo‘yicha O‘quvtarbiya jarayonida masofali ta’limni qo‘llash bo‘yicha Pedagogik dasturiy vositalarni yaratish vata’limdaqo‘llashbo‘yicha Informatika va axborot texnologiyalari bo‘yicha 29 / 40 Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, vositalari. axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va 30 / 40 Rivojlantiruvchi ta’lim metodlari qaysilar? Muammoli, qisman izlanishli axborot reproduktiv, aktiv, interaktiv. Informastion, reproduktiv Qisman izlanishli axborot reproduktiv, aktiv Muammoli, qisman reproduktiv – muammoli 31 / 40 Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi? Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi Foydalanuvchi oynasining qulayligiga Ma’lumotlarning tuzilishiga Dasturning ommaviyligi 32 / 40 Shaxsga yo‘naltirilgan darsning asosiy maqsadi? o‘quvchilar darsda o‘z fikrini bildirishi bilim olish faolligini namoyon qilish uchun sharoit yaratish. darsga o‘quvchi shaxsini jalb qila olish. o‘quvchilarga darslik mazmunini yetkazib bera olish. 33 / 40 Muammoli ta'lim qanday darajalarga bo‘linadi? Psixologik muammoli daraja, o‘qituvchi aktivo‘quvchilar passiv daraja, o‘qituvchi va O‘qituvchi va o‘quvchilar aktiv darajasi, o‘qituvchi va o‘quvchilar passiv darajasi Muammoli ta'lim darajalarga bo‘linmaydi o‘quvchilar hamkorlikda, o‘quvchilar aktiv Stixiyali, aktiv va passiv 34 / 40 E.S.Polat, A.A.Abduqodirov, M.M.Aripov, R.H.Hamdamov, A.G‘.Hayitov, A.Sattorovlar qanday ilmiy izlanishlar olib borgan? Zamonaviy o‘qitish texnologiyalarini qo‘llash bo‘yicha O‘quvtarbiya jarayonida masofali ta’limni qo‘llash bo‘yicha Pedagogik dasturiy vositalarni yaratish va ta’limda qo‘llash bo‘yicha Informatika va axborot texnologiyalari bo‘yicha 35 / 40 Akademik litseylar uchun pedagogik dasturiy ta’minotni yaratishning nechta turi mavjud? 7 ta. 6 ta. 3 ta. 5 ta. 36 / 40 O‘rgatuvchi dasturlar qanday dastur? o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar yo‘naltiradi avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi egallangan bilim, malakava ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi 37 / 40 Innovatsion pedagogik tajriba …. tomonidan qo‘llanadigan ish shakli va usullari, uslub va vositalaridir. texnika o‘qituvchi foydalanuvchi o‘quvchi 38 / 40 O‘quvtarbiya jarayonida ta’lim metodlarining nimalari mumkin emas. vazifalarini amalga oshirish, o‘ quv materiallari mazmunini o‘ zlashtirish An’anaviy ta’lim turi Ta’lim maqsadi An’anaviy ta’lim turi Ta’lim maqsadi 39 / 40 O‘quvchilarning qiziqishlariga qarab majburiy bo‘lmagan darslar haqida gap ketganda qaysi o‘qitish usuli maqsadga muvofiq? muammoli o‘qitish usuli o‘yinli o‘qitish usuli faol o‘qitish usuli mujassamlashtirilgan o‘qitish usuli 40 / 40 “Informatika” fanidan topshiriqlarni bajarish va ularni tanlashning ba’zi jihatlari kimlar tomonidan o‘rganilgan? .S.Gershunskiy, V.B.Popov, G.N.Aleksandrov M.X.Lufillayev, R.X.Ayupov, S.S.G‘ulomov A.A.Abduqodirov, A.Ya.Blox, A.G‘.Hayitov D.M.Sayfurov, X.X.Tojiboyeva, U.A.Qosimov Your score is 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash.
2 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
3 / 40
An’anaviy (ta’lim jarayoni markazida o‘qituvchi bo‘lgan) metodlarning afzalliklari nimalardan iborat? Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda foydali.O‘qituvchi tomonidan o‘qitish jarayonining va o‘qitish muhitining yuqori darajada nazorat qilinishi.Vaqtdan unumli foydalanish,aniq ilmiy bilimlarga tayanadi Ma’lum ko‘nikmalarga ega bo‘lgan va aniq, ma’lum tushunchalarni, fanni o‘rganishda
4 / 40
“Ierarxiya” texnikasiga qaysi javobda to‘g'ri ta'rif keltirilgan? Oddiydan murakkkabga, murakkabdan oddiyga o‘tish usullarini qo‘llash orqali ularni mantiqiy, tanqidiy, ijodiy fikrlashga o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabalarni dars jarayonida, darsdan tashqarida turli adabiyotlar, matnlar bilan ishlash, o‘rganilgan materialni yodda saqlab qolishga qaratilgan
5 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar?
6 / 40
“Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ikkinchi bosqichi nechanchi yillarni o‘z ichiga oladi?
7 / 40
Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi?
8 / 40
Tasvirlarning rangiga, ma’lumotlarning tuzilishiga, ob’yektlarning ko‘rinishiga, foydalanuvchi oynasining qulayligiga qo‘yiladigan talablar qaysi talab tarkibiga kiradi?
9 / 40
“Inter'vyu”texnikasi qanday texnika? O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan
10 / 40
O‘qish, yozish, so‘zlash va eshitishga o‘xshash jarayon. U o‘z ichiga birorbir haqiqiy narsa to‘g‘risida fikrlashni oladigan, faol, muvofiqlashtirilgan keng qamrovli jarayon bu ?
11 / 40
O‘quv kursining asosiy vazifalari nimalardan iborat. talabalarning pedagogika, psixologiya hamda informatika fanlaridan olgan bilimlarini tizimlashtirish, umumlashtirish va shu asosda ularni chuqurlashtirish. bo‘lajak informatika o‘qituvchisining kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish variativ ta’lim
12 / 40
Ta’limtarbiya asosida shaxsning intensive rivojlanishi, moddiyma’naviy qadriyatlarni o‘zlashtirishi faqat uning qaysi faoliyati natijasida amalga oshadi?
13 / 40
Pedagogik dasturiy ta’minot vositalarga nimalar kiradi?
14 / 40
BMP formatli tasvir necha razryadgacha rangni ishlatish imkoniga ega?
15 / 40
Pedagogik texnologiya usulining ilmiymetodik asoslari qaysilar.
16 / 40
Didaktik vositalarga misollar keltiring?
17 / 40
Bilish va ijodiy faoliyatga nisbatan motivatsiya darajasini oshirishning samarali vositasi bu?
18 / 40
Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim deganda….To‘g‘ri javobni tanlang.
19 / 40
Multimediyali elektron darslik yaratish bosqichlari nechta?
20 / 40
Eng katta tarmoq bu…?
21 / 40
O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima?
22 / 40
O‘qitishning kreativ texnologiyasi…. bu?
23 / 40
Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi?
24 / 40
Elektron qo‘llanma va uning har bir bo‘limidagi asosiy materialni berishdan oldin qaysi qismini ifodalash kerak?
25 / 40
O‘quvchilarning darslarda zerikishi bu ? ularning dangasaligidan emas, balki o‘qituvchining ularni o‘tilayotgan mavzuga qiziqtira
26 / 40
Hamkorlikda o‘rganish modeli….? o‘quvchilarni mustaqil guruhlarda ishlashi evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutadigan metod. real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan
27 / 40
Muammoli o‘qitish texnologiyasiga kim asos solgan?
28 / 40
V.P. Bespalko, R.H.Jo‘rayev, J.G‘.Yo‘ldoshev pedagogik faoliyat nimalar qilishgan?
29 / 40
Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar,
30 / 40
Rivojlantiruvchi ta’lim metodlari qaysilar?
31 / 40
Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi?
32 / 40
Shaxsga yo‘naltirilgan darsning asosiy maqsadi?
33 / 40
Muammoli ta'lim qanday darajalarga bo‘linadi? Psixologik muammoli daraja, o‘qituvchi aktivo‘quvchilar passiv daraja, o‘qituvchi va
34 / 40
E.S.Polat, A.A.Abduqodirov, M.M.Aripov, R.H.Hamdamov, A.G‘.Hayitov, A.Sattorovlar qanday ilmiy izlanishlar olib borgan?
35 / 40
Akademik litseylar uchun pedagogik dasturiy ta’minotni yaratishning nechta turi mavjud?
36 / 40
O‘rgatuvchi dasturlar qanday dastur? o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga
37 / 40
Innovatsion pedagogik tajriba …. tomonidan qo‘llanadigan ish shakli va usullari, uslub va vositalaridir.
38 / 40
O‘quvtarbiya jarayonida ta’lim metodlarining nimalari mumkin emas. vazifalarini amalga oshirish, o‘ quv materiallari mazmunini o‘ zlashtirish
39 / 40
O‘quvchilarning qiziqishlariga qarab majburiy bo‘lmagan darslar haqida gap ketganda qaysi o‘qitish usuli maqsadga muvofiq?
40 / 40
“Informatika” fanidan topshiriqlarni bajarish va ularni tanlashning ba’zi jihatlari kimlar tomonidan o‘rganilgan?
Your score is
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ