O’qitish metodikasi
11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 O'qitish metodikasi. O'qitish metodikasi. 1 / 40 Ko‘zguli topshiriqlar” …bu ? Darsni, hamda uy vazifasini bilish qobiliyatlarini aniqlash O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar O‘quv mazmunida berilgan qahramonlarda o‘zining shaxsiy xususiyatlarini topish Ko‘zguga qarab ishlash 2 / 40 Tasviriy ko‘rsatma materiallari necha turga bo‘linadi? 3 ta 5 ta 4 ta 2 ta 3 / 40 «Teta – poya» mashqi qanday amalga oshiriladi. Biror misol o‘quvchilar bilan yakka tartibda hal qilinadi. Biror masala jamoa bilan tahlil qilinadi. Biror misol o‘quvchilar bilan yakka tartibda hal qilinadi. Biror misol (yoki masalani) o‘quvchilar bilan qadambaqadam hal qilish va tahlil qilish. Biror masala jamoa bilan tahlil qilinadi. 4 / 40 Kim “Harakatlanayotgan tramvayni ko‘rganimda mening hayolimga tramvay harakatini ifodalovchi differensial tenglama keladi va men bundan huzurlanaman” deb aytgan? Yan Amos Komenskiy Gegel N.M.Gyunter M.Lyuter 5 / 40 Motivastiyaning yuqori darajada bo‘lishi qaysi metodning afzallik tomoni hisoblanadi? modellashtirilgan an’anaviy noan’anaviy hamkorlik 6 / 40 O‘qituvchining qaysi qobiliyati bolalarga yaqinlasha olish, ular bilan pedagogik nuqtai nazardan juda samarali o‘zaro munosabatlar o‘rnata bilish, pedagogik nazokatning mavjudligini bildiradi? Nutq qobiliyati Kelajakni ko‘ra bilish qobiliyati Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati Kommunikativ, ya’ni to‘g`ri muomala qila olish qobiliyati 7 / 40 NamoWebEditor muharririda web sahifa yaratish bosqichlar? 1.O‘quv uslubiy majmuaga kerakli ma’lumotlarning barchasi web sahifa ko‘rinishda tayyorlab chiqish; 2.Freym yaratish, uni bo‘laklarga ajratish; 3.Dizaynishlabchiqishfreymlardaanimatsiyalartayyorlash; 4. Freymga kerakli komponentalarni joylashtirish; 5. Fayllarnitahrirlash; 1,2,3,4 2.4 2.3 0.4 8 / 40 O‘qitishning kreativ texnologiyasi…. bu? shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir. xulosalarini jurnal sahifalarida chop ettiradi; natijalar bo‘yicha konferentsiyalarda ishtirok qiladi, olingan asosiy o‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz 9 / 40 Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar, vositalari. lug‘at va boshqa axborot manbalaridan iborat bo‘ladi. o‘qitishning usuli, shakli va vositalari; muloqot, axborot va boshqaruvning yo‘l va axborot va boshqaruvning yo‘l va vositalari. 10 / 40 Kim didaktikaning asosiy masalasi haqida “Bizning didaktikamizning alfa va omegasi o‘rgatuvchining kam o‘rgatish, o‘rganuvchining ko‘p o‘rganish yo‘lini qidirish va ochishdan iborat” degan edi? I.A.Karimov Yan Amos Komenskiy Abu Rayhon Beruniy Ibn Sino 11 / 40 Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati – …. bu? o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi. nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir. qozona olishdir. o‘quvchitalabalarga bevosita emotsionalirodaviy ta’sir ko‘rsatish va shu asosda obro‘ etishga ruhlantirishni, ikkinchidan, o‘z ishini to‘g`ri uyushtirishini nazarda tutadi. birinchidan, o‘quvchitalabalar jamoasini uyushtirish, jipslashtirish, muhim vazifalarni hal 12 / 40 Kompyuter tarmoqlari nechaga bo‘linadi. 4 5 2 3 13 / 40 Pedagogik faoliyat o‘z mohiyatiga ko‘ra qanday xarakterga ega. salbiy ijobiy ilmiy ijodiy 14 / 40 «Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi? 34 17 68 66 15 / 40 Bu qobiliyat o‘qituvchi shaxsiy sifatlarining butun bir yig`indisiga, chunonchi uning irodaviy sifatlariga dadilligi, chidamliligi va hokazolarga, shuningdek o‘quvchitalabalarga ta’lim hamda tarbiya berish mas’uliyatini his etishga o‘zining haq ekanligini ishonishga, bu ishonchni, o‘quvchitalabalarga yetkaza olish qobiliyatlarga ham bog`liq. Bu qaysi qobiliyatda namoyon bo‘ladi? Nutq qobiliyati Obro‘ orttira olish qobiliyati Tashkilotchilik qobiliyati Kuzatuvchilik qobiliyati 16 / 40 O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash. o‘quv faoliyatini bahosiz bajarish bo‘yicha topshiriqlar. o‘yinlar, guruhlarda ishlash, proekt metodi va boshqalar; birgalikda ishlashda ishtirokchilarning o‘zaro hamjihatligini ko‘zlagan topshiriqlar. turli texnologiya va shakllardan foydalanib, guruhlarda ijodiy ishlash: “aqliy hujum”, rolli 17 / 40 Konferensiya darsining muvaffaqiyatli o‘tishi nimalarga bog’liq? sifatiga, tayyorgarlik darajasiga bog`liq o‘quvchilarning tayyorgarligiga tayyorgarlik darajasiga, xonaning qulay jihozlanganligiga bilim saviyasining yuqoriligiga 18 / 40 NamoWebEditor 5.5 muharririning Columns –bandining vazifasi.? ustunlar soni. ekran eniga nisbatan ustunning eni (%). ekran bo‘yiga nisbatan ustun balandligi. satrlar soni. 19 / 40 Uzluksiz ta'limni faoliyat ko‘rsatish prinsiplarini aniqlang? Ta'limning insonparvarlashuvi, ijtimoiylashuvi, milliy yo‘naltirilganligi Ta'limni ustuvorligi, ta'limning demokratlashuv,insonparvarlashuvi Ta'lim va tarbiyaning uzviy bog'liqligi, iqtidorli yoshlarni aniqlash Ta'limni ustuvorligi, ta'limning demokratlashuvi , nsonparvarlashuvi, ijtimoiylashuvi, milliy yo‘naltirilganligi, ta'lim va tarbiyaning uzviy bog'liqligi, iqtidorli yoshlarni aniqlash 20 / 40 Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu? Tadqiqot modeli Modellashtirish Hamkorlikda o`qitish Amaliyot 21 / 40 O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima? Faoliyati Fikirlashi O‘qitishning kreativ texnologiyasi Maqsadi 22 / 40 Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta? 4 6 3 5 23 / 40 Virtual stentlar bu ? bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron versiyasi taqdim etiladi. haqiqiy obyektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli. elektron shaklda taqdim etilgan hamda tarmoqlangan bog‘lanishlar tizimi bilan ta’minlangan, boshqalar) tuzilgan gipermatn. tarkibida turli tipdagi tuzilgan axborot vositalaridan (matn, illyustratsiya, tovush video va uning bir fragmentidan boshqasiga darhol o‘tish imkoniyatlari oldindan berilgan matn. 24 / 40 Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi? Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi O‘quv materialini o‘rganishning ko‘p variantliligi O‘quv materialini ajratib ko‘rsatish Ma’lumotlarning tuzilishiga 25 / 40 O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari:1.G‘oyaviy sohada. 2. Pedagogik kasb sohasida. 3. Ijtimoiy sohasida. 2 1.3 2.3 1.2 26 / 40 Pedagog olimlar tomonidan ta’lim jarayonida shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvning asoslangan pedagogik texnologiyalari ishlab chiqilgan bo‘lib, ular qaysilar ? 1.Hamkorlik texnologiyasi; 2. Adaptiv muloqot pedagogik texnologiyasi; 3. O‘yin texnologiyasi; 4.Rivojlangan o‘qitish texnologiyasi; 5.Muammoli o‘qitish texnologiyasi; 7.Differentsial o‘qitish; 8.Individual o‘qitish texnologiyasi. 6, 7, 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1, 3, 5,7 27 / 40 Seminar darsining maqsadi nimalardan iborat? O‘quvchilarni adabiyotlardan, qo‘llanmalardan mustaqil konspekt olishga, o‘quv predmetini chuqurroq o‘rganish, egallagan bilimlarini umumlashtirishga o‘rgatishdan iborat. Qo‘llanmalardan mustaqil konspekt olishga, o‘quv predmetini chuqurroq o‘rganish, egallagan bilimlarini umumlashtirishga o‘rgatishdan iborat. Texnika vositalari yordamida dars o‘tish savollarni to‘g`ri hal qilishda ijodiy yondashishga harakat qiladi. O‘quvchi o‘rgangan materiallarini xulosalash, texnika va turmushga bog`lash, muammoli 28 / 40 Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar? O‘quvchilarni hamkorlikda rivojlanishiga qaratilgan topshiriqlar O‘zo‘zini anglash imkonini beruvchi topshiriqlar O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlar O‘zini o‘zgartirish, rivojlanishga qaratilgan topshiriqlar va birgalikda ishlash usullari 29 / 40 Namo Webeditor dasturidagi Borders typevazifasi.? chegaraviy chiziq tipi. chegaraviy chiziq qalinligi. ekran eniga nisbatan ustunning eni (%). ekran bo‘yiga nisbatan ustun balandligi. 30 / 40 Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi? 4 ta 5 ta 7 ta 2 ta 31 / 40 Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi? Dasturning ommaviyligi Ma’lumotlarning tuzilishiga Ma’lumotlarning turli xilda ko‘rinishi Foydalanuvchi oynasining qulayligiga 32 / 40 Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan? Obyektlarningko‘rinishi Tasvirlarning rangi Dasturning ommaviyligi Ma’lumotlarning tuzilishi 33 / 40 “Informatika” fanidan topshiriqlarni bajarish va ularni tanlashning ba’zi jihatlari kimlar tomonidan o‘rganilgan? A.A.Abduqodirov, A.Ya.Blox, A.G‘.Hayitov D.M.Sayfurov, X.X.Tojiboyeva, U.A.Qosimov .S.Gershunskiy, V.B.Popov, G.N.Aleksandrov M.X.Lufillayev, R.X.Ayupov, S.S.G‘ulomov 34 / 40 … o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi. Eksperimental darslarni o‘tish O‘quvchilarning topqirlik darajasi Ilmiyfantastik adabiyotlar ustida ishlash O‘ylab top (evrika) darsi 35 / 40 Mashq qildirgichlar……….bu? avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi o‘qituvchi ishtirokidagi virtual o‘quv muhitini shakllantiruvchi dasturlar yo‘naltiradi egallangan bilim, malaka va ko‘nikmalarni tekshirish yoki baholash maqsadlarida qo‘llaniladi o‘quvchilarning bilim darajasi va qiziqishlaridan kelib chiqib, yangi bilimlarni o‘zlashtirishga 36 / 40 Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi? “Inter”bu o‘zaro, “act”harakat qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”hamkorlik qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”aloqa qilmoq “Inter”bu o‘zaro, “act”suhbat qilmoq 37 / 40 O‘quvchi shaxsiga yo‘naltirilgan ta’limda tavsiyalarning nechtasi muhim hisoblanadi: 9 ta 7 ta 3ta 5 ta 38 / 40 “Inter'vyu”texnikasi qanday texnika? O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan yakka, kichik guruh holda tahlil eta olishi, ta'rif bera olishiga qaratilgan O‘quvchitalabalarning erkin fikrlashi, keng doirada turli g'oyalarni bera olishi, ta'lim jarayonida olishni o‘rgatishga qaratilgan Harakatlar ketma ketligini to‘g'ri tashkil etishga, xilma xil ma'lumotlardan kerakligini tanlab 39 / 40 Texnik vositalarning asosiysi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javobni toping? dasturlash tillari axborot inson kompyuter 40 / 40 Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi? 10sinf 7sinf 9sinf 8sinf Ваш результат: 0%
O'qitish metodikasi.
1 / 40
Ko‘zguli topshiriqlar” …bu ?
2 / 40
Tasviriy ko‘rsatma materiallari necha turga bo‘linadi?
3 / 40
«Teta – poya» mashqi qanday amalga oshiriladi.
4 / 40
Kim “Harakatlanayotgan tramvayni ko‘rganimda mening hayolimga tramvay harakatini ifodalovchi differensial tenglama keladi va men bundan huzurlanaman” deb aytgan?
5 / 40
Motivastiyaning yuqori darajada bo‘lishi qaysi metodning afzallik tomoni hisoblanadi?
6 / 40
O‘qituvchining qaysi qobiliyati bolalarga yaqinlasha olish, ular bilan pedagogik nuqtai nazardan juda samarali o‘zaro munosabatlar o‘rnata bilish, pedagogik nazokatning mavjudligini bildiradi?
7 / 40
NamoWebEditor muharririda web sahifa yaratish bosqichlar? 1.O‘quv uslubiy majmuaga kerakli ma’lumotlarning barchasi web sahifa ko‘rinishda tayyorlab chiqish; 2.Freym yaratish, uni bo‘laklarga ajratish; 3.Dizaynishlabchiqishfreymlardaanimatsiyalartayyorlash; 4. Freymga kerakli komponentalarni joylashtirish; 5. Fayllarnitahrirlash;
8 / 40
O‘qitishning kreativ texnologiyasi…. bu?
9 / 40
Tahliliynatijaviy tarkib – …. ta’lim texnologiyasi bo‘yicha olingan natijalar samaradorligini o‘lchashning yo‘l va vositalari. fan bo‘yicha o‘qitish mazmunini tashkil etuvchi, adabiyot matnlari va o‘quv qo‘llanmalar,
10 / 40
Kim didaktikaning asosiy masalasi haqida “Bizning didaktikamizning alfa va omegasi o‘rgatuvchining kam o‘rgatish, o‘rganuvchining ko‘p o‘rganish yo‘lini qidirish va ochishdan iborat” degan edi?
11 / 40
Diqqatni taqsimlay olish qobiliyati – …. bu? o‘qituvchi uchun diqqatning barcha xususiyatlari, hajmi, kuchi, ko‘ruvchanligi iroda qila olishi, safarbarligi kabilarning taraqqiy etishi bilan izohlanadi. nutq yordamida, shuningdek imo ishora vositasida o‘z fikr va tuyg`ularini aniq va ravshan ifodalash qobiliyati. Bu o‘qituvchilik kasbi uchun juda muhimdir.
12 / 40
Kompyuter tarmoqlari nechaga bo‘linadi.
13 / 40
Pedagogik faoliyat o‘z mohiyatiga ko‘ra qanday xarakterga ega.
14 / 40
«Informatika» fani umumta’lim maktablarining 510 sinflarida o‘qitiladi. Bunda 9sinfda yiliga jami necha soat o‘qitiladi?
15 / 40
Bu qobiliyat o‘qituvchi shaxsiy sifatlarining butun bir yig`indisiga, chunonchi uning irodaviy sifatlariga dadilligi, chidamliligi va hokazolarga, shuningdek o‘quvchitalabalarga ta’lim hamda tarbiya berish mas’uliyatini his etishga o‘zining haq ekanligini ishonishga, bu ishonchni, o‘quvchitalabalarga yetkaza olish qobiliyatlarga ham bog`liq. Bu qaysi qobiliyatda namoyon bo‘ladi?
16 / 40
O‘z o‘rnini belgilab olishga imkoniyat beruvchi topshiriqlardan qaysi javobda to‘g’ri ko‘rsatilgan? o‘quv balining darajasiga mos keladigan o‘quv faoliyatini tanlash imkonini beruvchi topshiriqlar va o‘quv faoliyatini tanlash.
17 / 40
Konferensiya darsining muvaffaqiyatli o‘tishi nimalarga bog’liq?
18 / 40
NamoWebEditor 5.5 muharririning Columns –bandining vazifasi.?
19 / 40
Uzluksiz ta'limni faoliyat ko‘rsatish prinsiplarini aniqlang?
20 / 40
Real hayotda va jamiyatda yuz berayotgan hodisa va jarayonlarni ixchamlashtirilgan va soddalashtirilgan ko‘rinishini (modelini) sinfda yaratish va ularda o‘quvchilarning shaxsan qatnashishi va faoliyat evaziga ta’lim olishini ko‘zda tutuvchi metod bu?
21 / 40
O‘quvchining ijodiy fikrlashini uzluksiz shakllantirib boruvchi va qobiliyatini rivojlantiruvchi texnologiyadir bu nima?
22 / 40
Rivojlantiruvchi tizimda o‘qitish turlarining tasnifiy modeli va unga mos o‘qituvchi va talaba faoliyati xarakterini o‘ziga xos darajalar ko‘rinishida ifodalash mumkin ular nechta?
23 / 40
Virtual stentlar bu ? bosma shaklda bayon etilgan asosiy, tushuntiruvchi, amaliy matnlarning ovozli elektron versiyasi taqdim etiladi. haqiqiy obyektlar, jarayonlar va hodisalarning elektron modeli.
24 / 40
Didaktik ta’minot materiallarining har xilligini ta’minlash asosida variantlilikni shakllantirish, ya’ni parametrli o‘quv materiallarini hosil qilish bu didaktik talabning qaysi turi hisoblanadi?
25 / 40
O‘qituvchi shaxsining xususiyatlari:1.G‘oyaviy sohada. 2. Pedagogik kasb sohasida. 3. Ijtimoiy sohasida.
26 / 40
Pedagog olimlar tomonidan ta’lim jarayonida shaxsga yo‘naltirilgan yondashuvning asoslangan pedagogik texnologiyalari ishlab chiqilgan bo‘lib, ular qaysilar ? 1.Hamkorlik texnologiyasi; 2. Adaptiv muloqot pedagogik texnologiyasi; 3. O‘yin texnologiyasi; 4.Rivojlangan o‘qitish texnologiyasi; 5.Muammoli o‘qitish texnologiyasi; 7.Differentsial o‘qitish; 8.Individual o‘qitish texnologiyasi.
27 / 40
Seminar darsining maqsadi nimalardan iborat? O‘quvchilarni adabiyotlardan, qo‘llanmalardan mustaqil konspekt olishga, o‘quv predmetini chuqurroq o‘rganish, egallagan bilimlarini umumlashtirishga o‘rgatishdan iborat.
28 / 40
Individual shaxsni rivojlantirish maqsadida o‘quv faoliyatini tashkil qilish yo‘llari qaysilar?
29 / 40
Namo Webeditor dasturidagi Borders typevazifasi.?
30 / 40
Darslik bilan ishlash metodi nechta shaklda olib boriladi?
31 / 40
Quyidagilardan qaysilari texnik talablarga misol bo‘ladi?
32 / 40
Psixofiziologik talablarning qaysi birida ekrandagi barcha ob’yektlar ma’lum ma’noda axborotni tashuvchi bo‘lishi shart degan jumlalar keltirilgan?
33 / 40
“Informatika” fanidan topshiriqlarni bajarish va ularni tanlashning ba’zi jihatlari kimlar tomonidan o‘rganilgan?
34 / 40
… o‘quvchilarning ijodiy fikrlash qobiliyatini oshirish va kitob ustida mustaqil ishlash ko‘nikmalarini hosil qiladi. Ilmiyfantastik kitob ustida ishlash o‘quvchilarning bilim doirasini kengaytirishga yordam beradi.
35 / 40
Mashq qildirgichlar……….bu? avval o‘zlashtirilgan o‘quv materialini takrorlash va mustahkamlashga xizmat qiladi
36 / 40
Interfaol so‘zi qanday ma’noni anglatadi?
37 / 40
O‘quvchi shaxsiga yo‘naltirilgan ta’limda tavsiyalarning nechtasi muhim hisoblanadi:
38 / 40
“Inter'vyu”texnikasi qanday texnika? O‘quvchitalabalarga savol berish, eshita olish, to‘g'ri javob berish, savolni to‘g'ri tuzishni o‘rgatishga qaratilgan O‘quvchitalabani mantiqiy fikrlash, umumiy fikr doirasini kengaytirish, mustaqil ravishda adabiyotlardan foydalanishni o‘rgatishga qaratilgan
39 / 40
Texnik vositalarning asosiysi to‘g‘ri ko‘rsatilgan javobni toping?
40 / 40
Ms Accsess dasturi umumta’lim maktabining nechinchi sinf Informatika fanida o‘rgatiladi?
Ваш результат:
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ