Ona tili fanidan online test savollari
Fan o’qituvchilarimizga omad! 194 1234567891011121314151617181920 Attestatsiyaga tayyorlanish uchun online test savollari Attestatsiyaga tayyorlanish uchun online test savollari 1 / 20 Matnni formatlashda ostiga chizilgan shrift CTRL + B CTRL + U CTRL + K CTRL + I 2 / 20 kun tug‘adi, olam yorug‘ bo‘ladi, U yorug‘ligini hammaga yetkazadi, o‘z-o‘zicha yo‘qolmaydi. Mening ham qoidam (odatim) shunday, o‘zim yo‘qolmayman, Fe’lim va muomalam barcha xalq uchun birdekdir yomon demaydi, Barchaga birdek nur sochadi, o‘zi kamaymaydi. Yusuf Xos Hojibning “Qutadg‘u bilig” dostonida qaysi ramziy qahramon o‘z sifatlarini ana shu tarzda, ya’ni kun (quyosh)ning xususiyatlariga qiyoslagan holda ifodalab bergan? qanoat (ofiyat) ramzi bo‘lgan adabiy qahramon davlat ramzi bo‘lgan adabiy qahramon aql va zakovat ramzi bo‘lgan adabiy qahramon adolat ramzi bo‘lgan adabiy qahramon 3 / 20 Tarkibi o‘zaro qarama-qarshi ma’noli juft so‘z bo‘lgan qaralmish ishtirok etgan gapni aniqlang. Har nechuk, shu narsaga iqrormanki, muhabbat savdosining katta-kichigi bo‘lmas. Bu dunyoning ishlari qiziq: goh quvonib, goh bo‘lasan ziq. Kishining husni-jamoli bo‘lmasa ham, so‘zlari shirin bo‘lsa, unday odam elni o‘ziga qaratib oladi. Insonning fe’l-atvoriga qarab unga baho beriladi. 4 / 20 “Yozuvchi hayotdan go‘zallik izladi, tevarak-atrofida bo‘layotgan bema’ni ishlardan hazar qildi va inson tabiatidagi ayrim qusurlarni hajviy usulda tasvirladi. U ham shifokorlik kasbi bilan, ham o‘tkir adabiy qalami bilan oddiy odamlarga quvonch ulashishga harakat qildi. Adib ijodiy merosining katta qismini tashkil etgan o‘nlab hikoyalari dunyo adabiyoti xazinasidan mustahkam o‘rin oldi. Hikoyalarida kam so‘z bilan katta voqealarni tasvirlash san’atini namoyish qildi”. Ushbu berilgan ma’lumot qaysi ijodkor haqida? Rashod Nuri Guntekin Anton Pavlovich Chexov Sergey Yesenin Alfons Dode 5 / 20 Yaxshi kitoblarni o‘qish o‘tmish zamonlarning eng dono kishilari bilan hamsuhbat bo‘lish demakdir. Ushbu gapda hokim qismi to‘ldiruvchi vazifasida kelgan aniqlovchili so‘z birikmalari qatnashgan.Ushbu ma’lumot... Noto‘g‘ri 3 4 To‘g‘ri 6 / 20 Hajringda, ey pariro‘, ko‘zumdin qochdi uyqu, Har kecha tongga degru, ishimdur oh-u nola. Qaysi shoir o‘zining "Xating aro uzoring − sabza ichinda lola" deb boshlanuvchi g‘azalining ushbu baytida asosiy qofiyadan tashqari uch o‘rinda ichki qofiyadan ham foydalangan holda misralar jarangdorligi, ohangdorligini yanada oshirgan? Zokirjon Xolmuhammad o‘g‘li Furqat Alisher Navoiy Boborahim Mashrab Zahiriddin Muhammad Bobur 7 / 20 Qaysi gapda imloviy xato yozilgan so‘z mavjud emas? Ko‘rganlar bunday holatdan, albatta, tajjublanardi. Bu fikrimizni sinfdoshlarimiz to‘liq tastiqlaydi. She’rni tarixiy va badiiy jihatdan sharhlashga urining. Cholning chapdas, chaqqon o‘g‘li bor ekan. 8 / 20 Aqlli va til zabonli, kiyim-boshi po‘rim va o‘zicha madaniyatli kimsalar u(inson)ni urib o‘ldirishga chog‘langan bo‘lsalar, o‘sha – til zaboni yo‘q, ongsiz hayvon sanalmish ot o‘z do‘stini o‘limdan asrab qoladi. Bir so‘z bilan aytganda, odamni o‘zi singari odam zulmidan himoya qilish uchun odam topilmaydi, najot faqat hayvonda qoladi!... Ushbu ma’lumot qaysi asar haqida? “Ot kishnagan oqshom” (Tog‘ay Murod) “Yovvoyi yo‘rg‘a” (Ernest Seton-Tompson) “Do‘nan” (Turob To‘la) “Uloqda” (Abdulla Qodiriy) 9 / 20 Qaysi javobdagi so‘zlar o‘zaro ma’nodoshlik hosil qila oladi? dangasa, mehnatkash ganch, xazina husn, chiroyli suluv, ko‘rkam 10 / 20 Qaysi so‘zlar juftligi tub va yasama so‘zlarga mansub bo‘la oladi? bo‘g‘ma (kasallik nomi) − bo‘g‘ma (belgi-xususiyat bildiruvchi so‘z) kechik (daryoning kechuv joyi) − kechik (harakat bildiruvchi so‘z) sozlar (musiqa asboblari) − sozlar (harakat bildiruvchi so‘z) olma(meva) − olma (harakat bildiruvchi so‘z) 11 / 20 Chexovning “Yovuz niyatli kishi”, “Chiqdi”, “Qiyshiq oyna”, Abdulla Qahhorning “Adabiyot muallimi” hajviy asarlari qanday janrda yaratilgan? hikoya qissa doston Roman 12 / 20 Bu asar ta’lim-tarbiya, odob-axloq mavzusiga bag‘ishlangan didaktik asar bo‘lib, u hozircha bizga yetib kelgan ilk turkey dostondir. Unda shaxs tarbiyasi, uning jamiyatdagi o‘rni, komillik shartlari va boshqalar badiiy bo‘yoq va timsollarga burkangan holda tasvirlanadi. Ushbu ma’lumot qaysi asar haqida? “Qisasi Rabg‘uziy” “Devoni hikmat” “Zarbulmasal” “Qutadg‘u bilig” 13 / 20 Quyidagi gaplarda ajratib ko‘rsatilgan band so‘zi haqida berilgan to‘g‘ri hukmni toping. 1)Usta pichoqqa band yasash bilan ovora ekan, bezovta qilmadik. 2)Suv kelmasdan band tashlama. 3)Shifokor hozir band, birozdan keyin xabar oling. Har uchala gapdagi band so‘zi bir so‘zning turli ma’nolarda qo‘llanilishidir. 1- va 3-gaplardagi band so‘zi o‘zaro ko‘p ma’noli so‘zlar sanaladi va ushbu so‘z 2- gapdagi band so‘ziga nisbatan shakldoshlik hosil qila oladi. 2- va 3-gapdagi band so‘zlari o‘zaro ko‘p ma’noli so‘zlar sanaladi va ushbu so‘zlar 1- gapdagi band so‘ziga nisbatan shakldoshlik hosil qila oladi. Ushbu gaplarda qatnashgan band so‘zlarining barchasi o‘zaro shakldosh so‘zlar sanaladi. 14 / 20 Qaysi gapda otli so‘z birikmasi mavjud emas? Ezgulik uchun kurashmoq umrga sayqal beradi. Mevasiz daraxt faqat o‘tinlikka yaraydi. No‘rin aytilgan so‘z boshga kulfat keltiradi. Darhaqiqat, shoirning qalbi bu hislardan oziqlanadi. 15 / 20 Qaysi qatorda jarangsiz jufti bor jarangli undoshlardan iborat so‘z berilgan? girdob jumboq bo‘g‘iz bog‘bon 16 / 20 Bizda ota-ona o‘g‘il-qizini voyaga yetkazadi, yelib-yugurib ularni oilali qiladi, bir umr bola-chaqasi uchun umri o‘tganini bilmay qoladi. Ushbu gapdagi juft so‘zlar ega, vositasiz to‘ldiruvchi, hol, vositali to‘ldiruvchi vzifasida kelgan. Ushbu ma’lumot… . 3 4 To‘g‘ri. Noto‘g‘ri. 17 / 20 Qaysi javobdagi gaplar juftligida ajratib ko‘rsatilgan so‘zlar o‘zaro shakldosh so‘zlar hisoblanmaydi? Arg‘amchiga qil – quvvat. Doniyor, sen uy vazifalarini o‘z vaqtida qil. Biz yosh kadrlarni malaka oshirish uchun Yevropaga jo‘natdik. Filmdagi eng yaxshi chiqqan kadrlarni ko‘rsatdik. Tut xalq xo‘jaligida eng ko‘p foydalaniladigan daraxtlar sirasiga kiradi. O‘g‘lim, yaxshilarning etagini tut, adashmaysan. Rayhona kirlarni kir yuvish mashinasida yuvdi. Guruhimizga ko‘rsatgan yordami bilan Sardor ham ayblarini yuvdi. 18 / 20 Ahbob, yigitlikni g‘animat tutingiz, O‘zni qariliq mehnatidin qo‘rqutunguz, Oyini adovat-u hasaddin o‘tunguz, Har nav ila o‘zni necha kun ovutunguz. Yigitlik davrini g‘animat bilish, qarilik mashaqqatlari haqida o‘ylab, kuch-quvvatga to‘la davrning qadriga yetish, adovat va hasad qilishning bahridan o‘tish nasihat qilingan, ya;ni o‘git tarzida bitilgan ruboiy qaysi shoir qalamiga mansub? Alisher Navoiy Boborahim Mashrab Zahriddin Muhammad Bobur Lutfiy 19 / 20 Qaysi javobda qatnashgan ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi payt holi vazifasini bajargan? O‘rtoqlarim bilan kitob sotib olish uchun kutubxonaga borganimizda u yerda Nosirjon ham o‘tirganini ko‘rib hayron bo‘ldik. Bu vaziyatdan chiqa olmayotgan Usmonjon do‘stlarining qo‘llab-quvvatlashi va ko‘magiga ehtiyoj sezar edi. Men otam bilan yakshanba kuni toy sotib olgani bozorga borishimizni eshitib juda xursand bo‘lib ketdim. U yerga borishimizni taqiqlab qo‘ygandan buyon biz shu maydonda futbol o‘ynayapmiz. 20 / 20 Qaysi gapda kuchaytiruv-ta’kid yuklamasi qatnashgan? Shunda kimdir xonaga kirdi va darrov chiqib ketdi. Topshiriqlarni bajaramiz hamda sayohat qilib qaytamiz. Uka, bu gaplar kitobdagina bor, xolos. Bolalar, hammamiz hoziroq ustoznikiga jo‘naymiz. Ваш результат: 0%
Attestatsiyaga tayyorlanish uchun online test savollari
1 / 20
Matnni formatlashda ostiga chizilgan shrift
2 / 20
kun tug‘adi, olam yorug‘ bo‘ladi, U yorug‘ligini hammaga yetkazadi, o‘z-o‘zicha yo‘qolmaydi. Mening ham qoidam (odatim) shunday, o‘zim yo‘qolmayman, Fe’lim va muomalam barcha xalq uchun birdekdir yomon demaydi, Barchaga birdek nur sochadi, o‘zi kamaymaydi. Yusuf Xos Hojibning “Qutadg‘u bilig” dostonida qaysi ramziy qahramon o‘z sifatlarini ana shu tarzda, ya’ni kun (quyosh)ning xususiyatlariga qiyoslagan holda ifodalab bergan?
3 / 20
Tarkibi o‘zaro qarama-qarshi ma’noli juft so‘z bo‘lgan qaralmish ishtirok etgan gapni aniqlang.
4 / 20
“Yozuvchi hayotdan go‘zallik izladi, tevarak-atrofida bo‘layotgan bema’ni ishlardan hazar qildi va inson tabiatidagi ayrim qusurlarni hajviy usulda tasvirladi. U ham shifokorlik kasbi bilan, ham o‘tkir adabiy qalami bilan oddiy odamlarga quvonch ulashishga harakat qildi. Adib ijodiy merosining katta qismini tashkil etgan o‘nlab hikoyalari dunyo adabiyoti xazinasidan mustahkam o‘rin oldi. Hikoyalarida kam so‘z bilan katta voqealarni tasvirlash san’atini namoyish qildi”. Ushbu berilgan ma’lumot qaysi ijodkor haqida?
5 / 20
Yaxshi kitoblarni o‘qish o‘tmish zamonlarning eng dono kishilari bilan hamsuhbat bo‘lish demakdir. Ushbu gapda hokim qismi to‘ldiruvchi vazifasida kelgan aniqlovchili so‘z birikmalari qatnashgan.Ushbu ma’lumot...
6 / 20
Hajringda, ey pariro‘, ko‘zumdin qochdi uyqu, Har kecha tongga degru, ishimdur oh-u nola. Qaysi shoir o‘zining "Xating aro uzoring − sabza ichinda lola" deb boshlanuvchi g‘azalining ushbu baytida asosiy qofiyadan tashqari uch o‘rinda ichki qofiyadan ham foydalangan holda misralar jarangdorligi, ohangdorligini yanada oshirgan?
7 / 20
Qaysi gapda imloviy xato yozilgan so‘z mavjud emas?
8 / 20
Aqlli va til zabonli, kiyim-boshi po‘rim va o‘zicha madaniyatli kimsalar u(inson)ni urib o‘ldirishga chog‘langan bo‘lsalar, o‘sha – til zaboni yo‘q, ongsiz hayvon sanalmish ot o‘z do‘stini o‘limdan asrab qoladi. Bir so‘z bilan aytganda, odamni o‘zi singari odam zulmidan himoya qilish uchun odam topilmaydi, najot faqat hayvonda qoladi!... Ushbu ma’lumot qaysi asar haqida?
9 / 20
Qaysi javobdagi so‘zlar o‘zaro ma’nodoshlik hosil qila oladi?
10 / 20
Qaysi so‘zlar juftligi tub va yasama so‘zlarga mansub bo‘la oladi?
11 / 20
Chexovning “Yovuz niyatli kishi”, “Chiqdi”, “Qiyshiq oyna”, Abdulla Qahhorning “Adabiyot muallimi” hajviy asarlari qanday janrda yaratilgan?
12 / 20
Bu asar ta’lim-tarbiya, odob-axloq mavzusiga bag‘ishlangan didaktik asar bo‘lib, u hozircha bizga yetib kelgan ilk turkey dostondir. Unda shaxs tarbiyasi, uning jamiyatdagi o‘rni, komillik shartlari va boshqalar badiiy bo‘yoq va timsollarga burkangan holda tasvirlanadi. Ushbu ma’lumot qaysi asar haqida?
13 / 20
Quyidagi gaplarda ajratib ko‘rsatilgan band so‘zi haqida berilgan to‘g‘ri hukmni toping. 1)Usta pichoqqa band yasash bilan ovora ekan, bezovta qilmadik. 2)Suv kelmasdan band tashlama. 3)Shifokor hozir band, birozdan keyin xabar oling.
14 / 20
Qaysi gapda otli so‘z birikmasi mavjud emas?
15 / 20
Qaysi qatorda jarangsiz jufti bor jarangli undoshlardan iborat so‘z berilgan?
16 / 20
Bizda ota-ona o‘g‘il-qizini voyaga yetkazadi, yelib-yugurib ularni oilali qiladi, bir umr bola-chaqasi uchun umri o‘tganini bilmay qoladi. Ushbu gapdagi juft so‘zlar ega, vositasiz to‘ldiruvchi, hol, vositali to‘ldiruvchi vzifasida kelgan. Ushbu ma’lumot… .
17 / 20
Qaysi javobdagi gaplar juftligida ajratib ko‘rsatilgan so‘zlar o‘zaro shakldosh so‘zlar hisoblanmaydi?
18 / 20
Ahbob, yigitlikni g‘animat tutingiz, O‘zni qariliq mehnatidin qo‘rqutunguz, Oyini adovat-u hasaddin o‘tunguz, Har nav ila o‘zni necha kun ovutunguz. Yigitlik davrini g‘animat bilish, qarilik mashaqqatlari haqida o‘ylab, kuch-quvvatga to‘la davrning qadriga yetish, adovat va hasad qilishning bahridan o‘tish nasihat qilingan, ya;ni o‘git tarzida bitilgan ruboiy qaysi shoir qalamiga mansub?
19 / 20
Qaysi javobda qatnashgan ko‘makchi fe’lli so‘z qo‘shilmasi payt holi vazifasini bajargan?
20 / 20
Qaysi gapda kuchaytiruv-ta’kid yuklamasi qatnashgan?
Ваш результат:
O`rganish
Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *
Комментарий *
Имя *
Email *
Сайт
Сохранить моё имя, email и адрес сайта в этом браузере для последующих моих комментариев.
Δ
1 Comment
O`rganish